• Livetsgång

    Vi som planerar barn våren/sommaren 2017

    Ja då hösttråden 2016 lider mot sitt slut och 2017 är på antåg så startar vi därför denna tråden för oss som planerar barn till våren/sommaren 2017

    Välkomna hit till tråden "Vi som planerar barn våren/sommaren 2017"

    Hoppas på många plus 2017


    Skapad av Livetsgång & Linda2barnsmamma
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-12-08 09:32
    Ni kan även beskriva här:

    När ni har ÄL
    Beräknad mens
    Tempkurvor/grafer
    Allmänt prat
    Följa upp om ni är gravida
    Stötta varandra
    Tyda ÄL-test
    Tyda Gravtest
  • Svar på tråden Vi som planerar barn våren/sommaren 2017
  • Linda2barnsmamma

    Nu börjar vi om på ny kula ..

    Och svar på din fråga i förra tråden , ja de e säkert en riktig hormonrubbning ja åkt på. Haha

    Ja kanske ska investera en ny temp då. Kanske är lika bra haha. Den ja har visa att ja hade 34 , 7 igår o de stämmer nog inte riktigt haha

  • Livetsgång

    Ska kanske berätta lite om mig själv.

    Jag är 28 och min sambo är 25 som jag även är förlovad med.
    Jobbar som PA och driver företag privat.
    Bor i Nordöstra Skåne/Kristianstad.

    Vi planerar vår första barn tillsammans och ingen av oss har barn sedan innan.
    Vi är nu inne på andra försöket.

    Jag använde även P-spruta mellan Augusti 2015 - Maj 2016
    P-sprutan gick ur kroppen Augusti 2016

    Min mens kom igång 12 Oktober (Vi råkade pricka in min mens första försöket ;) )
    Min ÄL kom igång 27/28 Oktober

    Min mens kom som klockan den 12:November
    ÄL kom 25:e November ( Vi prickade ÄL rätt )

    Jag åt Rosenrot för att få igång min menscykel vilket fungerade utmärkt
    Äter Apiforce för att få en jämnare och lättare ferrtilitet/ägglossning vilket också visat sig fungera utmärkt.
    Började med hälsokosten ibörjan av Oktober och allt kom då igång som en klocka strax där efter :)

    Jag är även tempare och använder mig av FertilityFriends och Natrual Cycles och tempar med en decimaltemp klockan 8:00 varjemorgon.

    Jag undersöker även flytningar varje dag för att lära mig mer om kvinnorkropp och hur allt kan se ut.

    Idag är jag på ÄL+ 13
    BIM- 2 enligt kalender
    BIM- 3/4 efter min kroppsliga klocka

    Skulle nu detta gå vägen och tant röd håller sig borta så kommer jag att få bar i Augusti 2017.

    Nu håller vi tummarna för alla er andra här.

  • Livetsgång
    Linda2barnsmamma skrev 2016-12-08 09:20:55 följande:

    Nu börjar vi om på ny kula ..

    Och svar på din fråga i förra tråden , ja de e säkert en riktig hormonrubbning ja åkt på. Haha

    Ja kanske ska investera en ny temp då. Kanske är lika bra haha. Den ja har visa att ja hade 34 , 7 igår o de stämmer nog inte riktigt haha


    34 :O Det låter ju väldigt lågt haha.

    Ja jag rekommenderar decimaltemp.
    Vill du börja tempa så kan jag ju lära dig :) 

    Av all den info jag tagit till har jag förstått att det är en väldigt säker metod att veta vad som faktiskt sker kroppsligt :)

    Man vet när ÄL är på antåg, När ÄL varit, När mensen kommer osv osv samtidigt får man reda på hur ens cykel är med dagar m:m :)
  • Persson123

    Hoppar också över från hösttråden hit. 3e försöket med första barnet nu. Fick pos på äl test idag, får alltid pos äl på CD 13 så har en väldig regelbunden cykel. Om det inte tar sig den här gången kanske man ska investera i en temp, verkar spännande :) jag är 23 och sambon 24. Jag har bim på julafton :)

  • Livetsgång
    Persson123 skrev 2016-12-08 09:55:56 följande:

    Hoppar också över från hösttråden hit. 3e försöket med första barnet nu. Fick pos på äl test idag, får alltid pos äl på CD 13 så har en väldig regelbunden cykel. Om det inte tar sig den här gången kanske man ska investera i en temp, verkar spännande :) jag är 23 och sambon 24. Jag har bim på julafton :)


    Hållar tummarna för er :D

    Bara att ligga i nu med andra ord :)

    Hade min ÄL den 25:e
    Den 26:e steg min temp och har sen dess hållt sig högt.

    Fick sånna typiska ÄL smärtor med den 25:e mitt under black friday haha.
    Ville bara hem då iomed jag hade så ont vid äggstockarna.

    Hade mys med sambon natten mellan 24:e och 25:e så vi prickade ju väldigt perfekt

    Min tempkurva ligger såhär :)



  • Linda2barnsmamma

    Berättar lite om mig också för dom nya i tråden

    Vi är 26 o 27 år gamla. Har två flickor som är 5 o 7. Så planerar nr 3 nu , en sladdis :)

    Använt p-spruta mestadels sedan jag var 16 år. Undantag av graviditeterna . Båda graviditeterna har tagit sig ca 2 månader efter sprutan gått ur kroppen (innan mensen kom igång , så antar ja hade ÄL direkt när sprutan gått ut båda gångerna ).

    Första graviditeten plussa jag v.12

    Andra graviditeten plussa jag v.9

    Nu har jag varit utan sprutan i 2 veckor och inväntar antingen mens eller graviditet.

    Men just nu har jag en sån hemsk hormonrubbning så gravidsymptom har jag hela tiden trots att det ej är så. Ser ut som Hulken med mina ådror och brösten går ej nudda och humöret är som ett ... ja... monster ?!

    Hulken - monster, ja de kanske är nått asg. ^^

    Nu håller vi tummarna för alla

  • Linda2barnsmamma
    Persson123 skrev 2016-12-08 09:55:56 följande:

    Hoppar också över från hösttråden hit. 3e försöket med första barnet nu. Fick pos på äl test idag, får alltid pos äl på CD 13 så har en väldig regelbunden cykel. Om det inte tar sig den här gången kanske man ska investera i en temp, verkar spännande :) jag är 23 och sambon 24. Jag har bim på julafton :)


    Välkommen !!
  • Livetsgång

    ÄL+ 13 idag som sagt.

    Vet bannemig inte vad jag ska göra med kroppen haha.

    Är extremt trött
    Värmevallningar 
    Tuttarna är större (Passar inte min S/XS Sport-bh) Så använder en obehaglig bh man själv reglerar haha.
    Bröstvårtorna ilar/isar mer
    Molvärk 
    Diffus huvudvärk
    Ökad hunger
    Ökad törst
    Molvärk på höger bäcken bak mot ryggen
    Orkar inget och har ingen motivation
    Drömmer ibland om barn samtidigt som drömmarna är helt komiskt lagda (känns både otroligt orealistiska och ibland verkliga)
    Halsbränna deluxe på morgonen
    Gasig så nästan sambon flyr från mig haha
    Något lätt illamående tror jag för har en sån skum klumpkänsla i halsen

    Kände absolut inget av detta när jag fick min förra mens mer än isiga bröstvårtor och lite irriterad i humöret. 

    Har nu sen ÄL den 25:e haft extremt vita klumpiga flytningar som nu även är vita och vattniga istället.

    Va nyligen ute med sambon och mamma och va på VC för att ta mina rutinprover ochhämta paket. Mitt i folkrörelser kändes det som det bara rann där nere och jag blev för stunden orolig att min mens hade börjat för jag kände riktigt hur blöttdet blev.

    Kom hem sprang på dass men nada blod utan bara massa flytningar som kommit i trosan :O Fattar inte ett smack.

  • Livetsgång
    Ska tillägga att när jag väl drömmer så är det oftast om barnet/barnen är pojkar.
    Drömde en realistisk dröm för ett tag sen  där jag och sambon har en pojke som i drömmen hunnit bli 4-5 år och drömmen handlade om att min sambo fyllde då år och vår pojke i drömmen sprang till min sambo och hoppade upp i sängen och skrek "Pappa, Pappa vakna nu, det är din födelsedag"

    Mins tillomed vad pojkens kläder såg ut samt hur han såg ut också :O
  • Linda2barnsmamma
    Livetsgång skrev 2016-12-08 12:12:16 följande:

    Ska tillägga att när jag väl drömmer så är det oftast om barnet/barnen är pojkar.Drömde en realistisk dröm för ett tag sen  där jag och sambon har en pojke som i drömmen hunnit bli 4-5 år och drömmen handlade om att min sambo fyllde då år och vår pojke i drömmen sprang till min sambo och hoppade upp i sängen och skrek "Pappa, Pappa vakna nu, det är din födelsedag"Mins tillomed vad pojkens kläder såg ut samt hur han såg ut också :O


    Hahhaha ja vi skulle kunna skriva en roman om våra kroppar

    Jag har typ samma symtom som du. . Speciellt har det gjort ont i höften/ljumskarna bak mot ryggen... :0

    Ja led ju något fruktansvärt av foglossning med nr 2 och det känns precis som det. Läst att man kan få problem o känna av det efter o under en äl o mens. Men ja har ju inget av det nu? !

    Ja har oxå helt orealistiska drömmar.. att flickan från The ring sitter bredvid mig vid sängkanten o tittar på mig.. så creepy. Mannen säger ja har hallucinationer ; -D
Svar på tråden Vi som planerar barn våren/sommaren 2017