• Ophelia94

Letar parfym

Hej, som titeln säger så letar jag efter en ny parfym. Undrade om någon har några bra förslag? Absolut inga tunga dofter, aldrig vanilj t.ex., det gör mig illamående. Jag vill ha lätta, friska och fräscha. Gärna liknande citron och lime i doften. Och/eller blommor och frukter. Persika, jordgubb, lavendel... Sådant. :) Får alltid förslaget om "light blue" men den luktar inte fräscht alls. Just nu har jag Mary Kays "Journey" men den luktar liksom lite skarpt, som den stingande känslan man kan få av att andas in rök, om det låter logiskt. :)

Kom gärna med förslag, de tas tacksamt emot! :)

• Svar på tråden Letar parfym
  • Rafael90
    Scalaren skrev 2016-12-07 13:11:22 följande:

Alla parfymer som heter "Clean" är underbar.

Håller med! Jag har Clean Air, den tycker jag luktar bäst. Även DKNYs med doft av grönt äpple. Finns en ltd edition som luktar citronpaj men den kanske är för sliskig för din smak.
  • Loppan84

Vad får det kosta? Byredo gör kvalitetsparfym med inte alltför många noter utan ganska rena dofter, deras doft Blanche passar in på beskrivningen :)

• Ophelia94

Rafael90;

Äpple är en doft jag också har svårt för tyvärr. Mem ska nog kolla upp citronpaj. Citron låter ju lovande. :)

Loppan84;

Helst så ska det ju inte vara för dyrt, men är det "rätt" parfym så kan den kosta lite mer, använder inte parfym så ofta. Får kolla om jag kan hitta den parfymen i en butik och se om den luktar gott. :)

• Duckan

Om du vill lukta blommor och jordgubbe kan du köpa en Victorias secret spray ts.

Clean Warm cotton återkommer jag till, men den luktar ganska mycket jämfört med övriga Clean tycker jag.

• Ophelia94
    Scalaren skrev 2016-12-07 13:11:22 följande:

Alla parfymer som heter "Clean" är underbar.

Glömde svara och tacka, får kolla upp dem också. :)

Duckan;

Jag har en Victorias secret body mist men den luktar jättestarkt i början men efter någon timme försvinner doften helt tyvärr
  • Gronberg

Jag använder Lancómes La vie belle sen lång tid tillbaka och får ofta komplimanger för den!
    Annars rekommenderar jag Victor & Rolf - Flowerbomb som också är en favorit!
    Har även använt Laura Biagotti - Laura när jag var yngre som är fräsch.
    Men testa dig fram, till slut hittar du DIN doft ;)

• Lindblomman16

Jag köpte just dolce Gabbana nr: 3 L'imperatrice den är helt underbar luktar rent o fräscht persika Love it! Den fanns på Åhléns för halva priset, det var någon slags advents erbjudande tog slut på en gång. Den har funnits länge s håll utkik efter erbjudanden på den, det finns flera i samma serie men 3an luktar bäst, hoppas detta hjälpte!

Svar på tråden Letar parfym