Flickvän dog i olycka
För exakt ett år sedan dog min flickvän i en bussolycka. Bussen krockade med en personbil och min flickvän var en av dem som omkom. Jag har haft det mycket svårt ända sen dess. Hon var och är fortfarande den enda för mig. Det kommer hon förmodligen alltid vara. Vi var verkligen menade för varandra, det vet jag.
Jag uppsökte självklart psykolog och går fortfarande hos en psykolog. Det har hjälpt mig en del men min sorg är för djup för att den nånsin ska kunna försvinna. Det har jag insett.
Jag har nära och kära att prata med när jag vill och känner för det. Det känns skönt att kunna prata med folk men sorgen jag bär på försvinner aldrig. Att veta att jag aldrig mer kommer få hålla om henne eller fortsätta mitt liv med henne förstör mig.
Jag studerar på universitet men har varit tvungen att ta en lång paus för att jag mått så dåligt, vilket jag forfarande gör. Jag kan knappt koncentrera mig på mina studier och jag blir aldrig densamma igen. Förut var jag nästan alltid på bra humör och glad och framåt, nu är jag helt tvärtom.
En tjej la till mig på en social medie för ca 1 månad sen och vi började skriva mycket. Hon är jättesnäll och ser bra ut. Hon verkar verkligen vara en bra tjej. Vi har träffats några gånger för vi klickade direkt kände jag, och visst tycker jag om henne, men jag tror inte att jag är mentalt redo ännu. Hon är absolut inte samma som min förra tjej.. det är klart att ingen kan ta hennes plats. När jag och denna tjej kysstes för första gången så kändes det så jävla fel. Jag fick dåligt samvete och hittade på en ursäkt för att kunna dra hem. Sen la jag mig i sängen och kollade på bilder på mig och min förra tjej. Grät mig till sömns.
Jag vill kunna älska igen och en dag kommer jag kanske kunna det, men det känns som att det är år bort. Det finns bara en tjej för mig, ingen kommer någonsin kunna ta hennes plats. För mig är hon fortfarande min flickvän, även fast hon är död. Och hur kul är det för nån annan tjej att va tillsammans med en kille som fortfarande älskar sin döda flickvän? Nä, det är nog dömt att misslyckas för mig..
Det känns piss att känna såhär. Vill inte såra tjejen jag har på g nu. Hon är en jättebra tjej och hon tycker verkligen om mig (hon vet om min döda tjej), men jag är absolut inte redo. Hon är inte samma.
Finns det någon som kan försöka hjälpa mig? Kan fan inte leva såhär.