• Anonym (hemlig)

kristna diskussionsforum?

Jag har en jobbig situation.

Halva min familj är mycket kristna (aktiva i pingstkyrkan, i en mycket traditionell församling) och andra halvan är mycket negativt inställda till all religion. Jag är den enda som varit mittemellan jämt.

Med andra ord har jag hört väldigt olika saker om kyrkan, religion osv under min uppväxt och det var alltid en het potatis hemma.

Nu som vuxen är jag tvivlande, men har mer och mer upplevt att jag faktiskt tror. Det är olika saker som har inträffat som stärkt mig i detta. Det är dock svenska kyrkan som jag känner mig mest benägen att tillhöra och gå till. Min närmaste kyrka har en ny underbar präst som verkligen stärker en (jag har bestämt mig för att prioritera gudstjänst på söndagarna framöver.) Men jag känner ingen av de andra kyrkobesökarna och jag känner mig inte riktigt hemma liksom. Många är 80+, vissa ser ut som riktiga "galningar" och resten verkar känna varandra väldigt väl (och har småbarn allihopa, vilket inte jag har längre).

Jag kan inte berätta för min familj om min tro, eftersom ena halvan då kommer överösa mig med olika pingst-påbud, och andra halvan kommer tro att jag blivit sjuk och borde gå till en psykolog (minst).

Jag behöver prata med andra vanliga, normala, kristna människor. Välfungerande människor i medelåldern som har familj, arbete, vänner, hobbies och som samtidigt har en kristen tro. Har letat på nätet efter community, diskussionsforum eller liknande, men hittar inga. (Svenska. Det finns alltid amerikanska osv men jag letar efter svenska nu.)

Så jag undrar om någon vet om något sånt ställe på nätet?

Svar på tråden kristna diskussionsforum?