• embj88

Tandsprickning - hjälp!!

Min dotter är 14 mån gammal och håller precis på att få sin 7:e tand. De första sex tänderna kom i en stöt och jag har redan förträngt om hon hade besvär eller inte, trots att det inte är så längesen.

Men såhär var det inte!! Hon sover knappt om nätterna längre! Hon vaknar och kan skrika i timmar trots att hon är så fruktansvärt trött.

Någon mer vars liten fått problem med nattsömnen vid tandsprickning? Vad har ni gjort för att lindra, mer än de "vanliga" knepen?

• Svar på tråden Tandsprickning - hjälp!!
  • embj88
    Scalaren skrev 2016-12-05 07:14:15 följande:

Vilka vanliga knep har du provat då?

Alvedon, bitring, gnuggat tandköttet med mitt finger... Problemet är att det bara är problem när hon ska sova. Då är hon så trött och vill ju inte sitta och knapra på en bitring.
  • Mudidalen

Samma problem här. Sonen har 8 tänder och nu har han haft hög feber i några dagar, nätterna är pest och pina, vaknar och grinar och skriker och vill inte komma till ro. Vaknar minst varje timme. Vill ha napp, gnuggar nappen i munnen blir arg på nappen och kastar iväg den.

Han vill inte använda bitsaker som ska lindra. Vi har Mam babydent eller va gelen heter och periodvis alvedon för att lindra smärta och feber.

Vi vill också ha era bästa tips och knep.

Svar på tråden Tandsprickning - hjälp!!