• Ullabellasekreterare

Uppfödare som inte uppdaterar sina hemsidor!

Är det någon mer som stör sig på detta!? 
    Jag går mitt i valpköpartankar och letar aktivt efter en valp som är till salu nu eller snarast. Så jag söker efter annonser med valp eller omplacering. 

Och visst finns det massor av annonser men informationen är knapphändig och existerar knappt! Man skriver knappt ut vilket kön valparna har, vilka föräldrarna är, det finns knappt bilder osv. 
    Sedan länkar man till sin hemsida, som är uppdaterad senast typ 2009!  

Tycker detta är så otroligt irriterande.
    Jag vill ogärna skicka intresseanmälan/ta kontakt om jag inte är absolut intresserad av valpen ifråga, jag har liksom inget intresse i dödprat utan jag vill veta vad det är för valp uppfödaren har, helst innan kontakt. Särskilt eftersom många är långsamma med att svara med mera. Ogillar också att ta kontakt per telefon direkt, då jag har tråkiga erfarenheter av endel uppfödare och då känns det onödigt med telefonkontakt innan man vet att man är intresserad. 

Varför gör man såhär? Är det fler som känner samma sak? 

• Svar på tråden Uppfödare som inte uppdaterar sina hemsidor!
  • Dexter dot com

Kan du inte gå via rasklubbens valphänvisning och sen kolla upp linjens hälsa och meriter på SKK´s hunddata? Då har du ju den grundläggande informationen iaf innan du kontaktar uppfödaren. Jag gillar hemsidor med mycket bilder från valpträffar, träningshelger osv för då får man en bild av hur engagerad uppfödaren är men har även full förståelse för att man helt enkelt inte hinner när man har ett gäng hundar och valpar hemma och många uppfödare med bra hundar behöver ju inte saluföra sig via hemsidor utan har ju konstant valpköpare på kö.

Svar på tråden Uppfödare som inte uppdaterar sina hemsidor!