• tigerlilly79

Funderar själv...

På att skänka ägg. Vet inte om jag passar bara. Har själv 2 barn och vill inte ha fler nu. frågan är ju om jag är lämplig enligt läkarna. Jag har ju "bara" ett samboförhållande. Mina ägg funkar i alla fall.

• Svar på tråden Funderar själv...
  • Frishta

Varför skulle du inte vara lämplig? Jag är ensam med ett barn, vill ha flera men när jag har ett stadigt förhållande. Jag hoppas på att bli godkänd!

• Venus

Huvudsaken är att man är frisk, annars är det inte mycket som spelar in för att man inte ska få donera

• soraya

Vad har du fått för information som gör att du tror att du måste ha något "mer" än ett samboförhållande för att få donera?

För mottagaren gäller att man ska leva i ett fast förhållande och vara skriven på samma adress, i alla fall i Stockholm.

• Vilgotha

Den som donerar måste den inte vilja ha fler egna barn??

• Venus

Ville??? Nä man måste inte vilja ha fler barn, men man ska helst ha egna barn redan

• Vilgotha

V.. Funderar på att föreslå detta för några jag känner och då undrar jag om det är ett hinder om de i framtiden tänker skaffa fler barn.

Hoppas ni förstår

• Venus

Ville Så länge de inte planerar att bli gravida precis innan/under tiden för spray och sprutor så är det ju ingen fara Efter får de försöka få till hur många barn som helst...

Man brukar dock få rådet att vänta en mens innan man blir gravid efter hormonerna
    Men det är ju för kroppens skull...

• Vilgotha

Förresten är det fel att föreslå???

En har funderat över det innan, men den andra har nog inte tänkt på det...

• Venus

Ville Är ju aldrig fel att fråga dem, men de måste ju själva fatta beslutet det kan ju ingen tvinga på dem...

• Vilgotha

V...nej, det vet jag. Men säger ingen något funderar de kanske aldrig över det..

Svar på tråden Funderar själv...