• Anonym (Oro o rädsla)

Hur stor är risken att hovrätten ändrar dom

Hej

Har en fråga

Skiljdes pga misshandel på mej o våra gemensamma barn samt att pappan inte kan hantera alcoholen och vi haft stora komunikations problem och ej kan sammarbeta trots upprepade försök...

Pappan skrev över vårdnaden till mej både vid den gemensamma skiljsmässan och även efter 6 månader så fullföljde vi skiljsmässan och vårdnaden att den skulle gå igenom. Tingsrättens dom blev att ja skulle få ensam vårdnad,inget umgängesavtal fanns med.

Innan vårdnaden hann vinna laga kraft (3 dagar innan) så uppstår de bråk mellan mej o xmannen o han väljer överklaga domen.

Vårdnaden gick tbax till gemensam tills hovrätten har beslutat om prövnings tillstånd för hobom.

Vad e risken att han får detta?

Han sitter idag både med oros anmälningar på social,från läkare o skola, misshandels anmälan och min ligger under bearbetning fortfarande då ja haft svårt att hantera allt de här o gå tillbaka till de som hänt o skett.

Jag har hela tiden under den här tiden försökt att gynna ett umgänge men samtidigt skydda våra barn när dom visst o sagt dom är rädda.inte någongång valt behålla dom utan en ordentlig anledning just för att han inte ska kunna säga att ja gjort ett umgänges sabotage.

Enligt advokat har han ingen rätt till umgänge då han inte skrev på ett umgänges avtal mär vi skiljde oss men jag har självklart ändå försökt få till de så relationen ska fungera för framtiden skull för mina barn.

Att gynna ett umgänge o skydda sina barn e en väldigt balans gång o alla myndigheter drar gränsen olika så ja tassar på tå hela tin.

Att ja o pappan ska kunna ha ett samarbete fungerar tyvärr inte efter va han gjort mot mej L mest för att han inte inser sina allvarliga problem med humör och alcohol.

Vad är risken för att ett prövningstillstånd blir godkänt?

Jag e livrädd att barnen kommer få må ännu sämre i allt de här o de enda ja vill e att dom får vara barn o känna sej trygga. Men att de kanske kan hittad en lösning för våra barns skull så han söker hjälp.

I dagsläget e ja maktlös...försöker skydda dom samtidigt som lagen säger gynna ett umgänge för barnen.

Lägger ner all min tid o själ i att försöka hålla barnen på benen o inte en gång ja blandat in barnen lr yttrat mej nå dumt om deras pappa.

Barnen ska inte vara inblandade o dom har fått gå igenom tillräckligt o måste få börja må bra igen.

Tacksam för svar

• Svar på tråden Hur stor är risken att hovrätten ändrar dom
  • Anonym (Oro o rädsla)

Någon..,,,?

• välj användarnamn
    Anonym (Oro o rädsla) skrev 2016-12-05 14:03:23 följande:

Någon..,,,?

Mycket liten, kan egentligen inte se hur hovrätten ens ska behöva ta upp det.
  • Kjell2
    Anonym (Oro o rädsla) skrev 2016-12-05 14:03:23 följande:

Någon..,,,?

Den som har bäst möjlighet att göra en kvalificerad gissning är din advokat.

Svar på tråden Hur stor är risken att hovrätten ändrar dom