• Nina04

Borde man låta sin 12 åriga dotter sova över hos sin pojkvän?

Hej jag undrar borde man låta sin 12 åriga dotter sova över hos sin pojkvän dom har varit ihop i 1 år och hennes kille är en väldigt gullig och omtänksam kille. Jag undrar För min dottern frågade igår om hon fick sova över hos honom jag sa att jag får tänka på det tills imorgon. Är det något jag borde oroa mig över eller?

• Svar på tråden Borde man låta sin 12 åriga dotter sova över hos sin pojkvän?
  • Kuddebarn

Vad är du rädd för?

Att de ska ha sex, antar jag.. men du, sex kan de ha när som helst och behöver inte endast ske vid övernattning, så om du är rädd för den biten så hjälper det inte att förbjuda övernattning. De har varit tillsammans i ett år och du tycker om killen. Vid det laget borde de ha fått övernatta hos varandra.. de har ju liksom varit tillsammans i 1 år.

• Nina04

Ja alltså jag är inte rädd att dom ska ha sex för det har dom säkert redan haft vid dag tid. Men jag undrade mest om jag borde vara orolig för något kanske ta och prata med henne om dom nu inte har haft sex och berätta konsekvenserna och att hon måste skydda sig Alltså om hon inte nu vill ha barn men jag tror inte vid än sån här Ung ålder att hon vill det

• KlunsSmurfen
    Nina04 skrev 2016-11-30 22:53:27 följande:

Ja alltså jag är inte rädd att dom ska ha sex för det har dom säkert redan haft vid dag tid. Men jag undrade mest om jag borde vara orolig för något kanske ta och prata med henne om dom nu inte har haft sex och berätta konsekvenserna och att hon måste skydda sig Alltså om hon inte nu vill ha barn men jag tror inte vid än sån här Ung ålder att hon vill det

Prata om det kan man göra ändå. Det är bättre att ligga före.
  • lövet2

Nej, det borde du inte låta henne göra. Det finns en åldersgräns för sex, och den finns där av en anledning. Då spelar det ingen roll om du tror att de redan haft sex - du ska ändå inte uppmuntra det. 12-åringar har inte tillräckligt med vett i skallen för att ta ansvar för ett aktivt sexliv eller preventivmedel.

• Nina04

Tack för informationen och stöd jag tänker prata med henne om det imorgon:)

• Nina04

Det finns bara åldergräns för om man är 16 och har sex med någon som är yngre kan det anmälas som våldtäkt

• lövet2
    Nina04 skrev 2016-11-30 23:01:08 följande:
    Men det finns faktiskt inte en åldersgräns för sex
    Man får inte ha sex med någon som är under 15.
Svar på tråden Borde man låta sin 12 åriga dotter sova över hos sin pojkvän?