Tvinga fram umgänge
Kan Familjerätten tvinga igenom ett umgänge trots att barnet inte vill?
Barnet är 9 år gammalt.
Barnet är 9 år gammalt.
Nej,det kan Familjerätten inte göra,
Nej,det kan Familjerätten inte göra,
Barnet är 9 år gammalt.
Så om det ska kunna bli något umgänge så måste då den andra föräldern stämma på mer umgänge och dra hela domstolsvalsen!?
Folk här inne på FL verkar ha väldigt svårt att förstå!
Familjerätten är INGEN DOMSTOL! Dom kan inte döma enligt svensk lag, detta kommer upp gång på gång...
Dom kan in princip inte göra ett skit, dom kan medla. Som vilken annan instans som helst kan, min granne skulle kunna medla, skriva ett avtal som vi sedan skriver på. Som man sedan kan använda som bevis i en RIKTIG DOMSTOL!
Du behöver inte ens komma till familjerätten, även hur mycket den andre föräldern vill det. Det är HELT frivilligt!
Familjerätten är INGEN DOMSTOL! Dom kan inte döma enligt svensk lag, detta kommer upp gång på gång...
Dom kan in princip inte göra ett skit, dom kan medla. Som vilken annan instans som helst kan, min granne skulle kunna medla, skriva ett avtal som vi sedan skriver på. Som man sedan kan använda som bevis i en RIKTIG DOMSTOL!
Du behöver inte ens komma till familjerätten, även hur mycket den andre föräldern vill det. Det är HELT frivilligt!
Men man börjar alltid med Familjerätten, alltså även om en förälder skulle få för sig att stämma den andre på mer umgänge eller har jag fått fel för mig?
Det verkar ju helt knäppt att stämma någon utan att ha försökt att få igenom en förändring via Familjerätten först.