• Ninni87

Vi med bf slutet av november/början av december.

Någon mer än jag som bara går och väntar på att förlossningen ska starta?

Jag har bf idag men inga känningar alls.

Hade varit kul att prata med er andra som också bara väntar nu :) fördriva tiden lite o peppa varandra.

Har ett barn sen tidigare som föddes bf+5.

• Svar på tråden Vi med bf slutet av november/början av december.
  • MammaEm

Hej!

Jag! Bf igår men inga känningar bara väldigt trött. Gjort hinnsvepning för en vecka sedan. Hur startade din förra förlossning då?

• Ninni87
    MammaEm skrev 2016-11-30 12:07:52 följande:

Hej!

Jag! Bf igår men inga känningar bara väldigt trött. Gjort hinnsvepning för en vecka sedan. Hur startade din förra förlossning då?

Kul att vi är så nära :)

Min förra började med oregelbundna värkar som kom och gick under dagen. Var inne på förlossningen för en kontroll vid 16 o fick en hinnsvepning. Sen startade de regelbundna värkarna vid 20 och 18.06 dagen efter kom dottern.

hoppas på att det går fortare denna gången!

Har du haft några känningar eller förvärkar än?
  • mams84

Hej

Här är en till som går i väntans tider. Bf 5/12

Har haft massa förvärkar innan som försvunnit. Nu bara en massa molvärk.

Har ett barn sen innan född bf+9

• Ninni87
    mams84 skrev 2016-11-30 13:20:43 följande:

Hej

Här är en till som går i väntans tider. Bf 5/12

Har haft massa förvärkar innan som försvunnit. Nu bara en massa molvärk.

Har ett barn sen innan född bf+9

Vad kul. Tror du att du går över denna gången också?

jag har också haft en del förvärkar. trodde det var på gång på riktigt i tisdags men den bara lurades ????
  • MammaEm

Mensmol och tryck neråt om kvällarna -är det förvärkar? Något ökade flytningar men inte jättemycket. Men då funkade hinnsvepning på dig förra gången! Vill du ha det igen? Hade en hel del sammandragningar mellan v 25--34 men nu tycker jag inte att jag har det längre.

Ja, kul att vi är så nära i datum! Har du några symptom?

• Miaairam

Hej! Har BF på lördag 3 dec, andra sonen. Vill inget hellre än att det kommer igång snart. Första kom med urakut snitt på BF+8, utan några som helt tecken på att förlossningen var på g. Räknar därför inte ned att det kommer igång på naturlig väg denna gång. Har blivit lovad igångsättning runt BF, pga komplikationerna som var ned förra. Var på bedömningssamtal idag, men de ville vänta. Ny bedömning på tisdag, men hoppas förstås att det ska vara klart då, även om det känns osannolikt.

• mams84

Ninni87

Ska på hinnsvepning imorgon, så hoppas att jag slipper gå över. Han ligger väldigt långt ner och har gjort så länge, så hoppas detta ska hjälpa.

Vill verkligen inte gå över då jag mått dåligt hela graviditeten.

• Madeloo

Har BF 8dec enl RUL, 2dec enl KUB och idag enl ÄL och tillverkningsdagen ????,

Väntar andra barnet, min första tog 52timmar frön första riktiga värk tills barnet va ute, hoppas det går snabbare denna gången.

Har lite små förvärkar typ molande " mensvärk " som kommer och går. Gick över 12 dar med första och lär väl göra samma med denna.

Vilken stad ska ni föda i?

Själv ska jag föda i Halmstad

• ErikaErre

Hej!

Jag väntar själv vårt första (bf 28 nov) och har idag gått över 2 dagar :p börjar bli tungt och har "mensvärk" som kommer o går samt vad jag tror är förvärkar :p men svårt att veta när man aldrig upplevt det förut :p

• MammaEm

Väldigt trött idag. Tryck neråt. Men inga värkar. Stockholm, SÖS här!

Svar på tråden Vi med bf slutet av november/början av december.