• Anonym (Mamma)

Sån ångest

Har tre barn mellan 1-7..

Innan jag blev gravid med sista gjorde jag en abort. Jag mådde väldigt dåligt just då och det fanns inte på kartan att jag hade klarat av en graviditet och med starka tabletter kändes risken stor att barnet skulle skadats.. Trots att det kändes rätt där och då så ångrade jag mig så efteråt vilket till slut resulterade i att vi skaffade en till trots att vi egentligen bestämt att vi var klara.

Jag har svurit att jag aldrig kommer genomgå en abort igen, men nu sitter jag här, helt oplanerat gravid och med all ångest i världen. Jag vill inte gå igenom allt igen, jag blir så fruktansvärt sjuk när jag är gravid, spyr konstant och en hemsk foglossning. Det fungerar inte när jag redan har tre att ta hand om.. Samtidigt så vet jag inte om jag kommer kunna leva med mig själv om jag gör abort igen.. Samtidigt är jag osäker om min kropp verkligen orkar en gång till då jag dessutom har hjärtfel i grunden. Inget som påverkat mig nämnvärt vid de andra, men vem vet om det går vägen en gång till?

Snälla, ge mig råd! Finns det nån här som suttit i samma sits?

• Svar på tråden Sån ångest
  • Anonym (lider med dig)

Vilken jobbig situation du har hamnat i :( Har inte varit där själv men har tre barn och försöker sätta mig in i hur det skulle vara.

Det medicinska kan jag ju inte råda dig i med ditt hjärtfel och så. Har du pratat med bm eller läkare om det?

Hur skulle du må efter aborten? SKulle det påverka dig hela livet på ett sätt som skulle vara svårt för dig att hantera?

• Anonym (lider med dig)

Vilken jobbig situation du har hamnat i :( Har inte varit där själv men har tre barn och försöker sätta mig in i hur det skulle vara.

Det medicinska kan jag ju inte råda dig i med ditt hjärtfel och så. Har du pratat med bm eller läkare om det?

Hur skulle du må efter aborten? SKulle det påverka dig hela livet på ett sätt som skulle vara svårt för dig att hantera?

• Anonym (Mamma)
    Anonym (lider med dig) skrev 2016-11-28 20:44:56 följande:

Nej jag har inte pratat med någon om det än, plussade för några timmar sen..

Jag vet verkligen inte :( enda jag kan tänka är att jag inte orkar en gång till, med graviditet, spädbarnstid med läckande bröst och vaknätter och allt som hör till.. Men samtidigt vet jag ju hur jag mådde efter förra aborten och hur mycket jag fortfarande tänker på vem det hade varit.. Så vet inte om jag klarar av alternativet heller..
  • Anonym (lider med dig)
    Anonym (Mamma) skrev 2016-11-28 21:02:21 följande:
    Nej jag har inte pratat med någon om det än, plussade för några timmar sen..

Jag vet verkligen inte :( enda jag kan tänka är att jag inte orkar en gång till, med graviditet, spädbarnstid med läckande bröst och vaknätter och allt som hör till.. Men samtidigt vet jag ju hur jag mådde efter förra aborten och hur mycket jag fortfarande tänker på vem det hade varit.. Så vet inte om jag klarar av alternativet heller..
    Försöker tänka om det hade varit jag...skulle må så himla dåligt resten av livet av en abort att jag inte skulle kunna leva normalt. Att fullfölja en graviditet och allt som hör spädbarnstiden till skulle vara jäkligt tufft med de tre barn jag redan har men det skulle gå över och bli lättare efter ett par år. De känslomässiga sviterna efter en abort skulle inte bli lättare, snarare värre. Därför skulle jag själv ha valt att behålla.

Det är däremot om det varit mig det gällde med mina rådande förutsättningar. Bara du vet vad som är rätt för dig.

Vad säger din partner?
  • Anonym (Mamma)

Han är bortrest med jobbet, har inte sagt något för att inte distrahera honom när han behöver fokusera, men jag vet att han inte vill ha fler.. Men han skulle ju aldrig tvinga mig till abort heller.

Svar på tråden Sån ångest