Spontangravid under injektioner! Hur?!
vi har försökt få barn i många år nu och varit under utredning i fyra år. Under vårt första ivf-försök fick vi reda på att mitt AMH-värde var så lågt som 0,04. Dvs i princip noll och jag var tvungen att köra långa protokollet med spray under ivf nr 2. Samt 375 IE menopur och 75 IE gonal. Vi injicerade i två veckor men sedan såg de på ultraljud att jag inte svarat alls på behandlingen så vi avbröt och blev helt förkrossade. Hade samtal om äggdonation och vi ställde oss i kö.
MEN- jag väntade o väntade på att min mens skulle komma iom att vi slutade med sprutorna o sprayen. De sa att det kunde ta upp till två v. Tre v senare tog jag ett gravtest= POSITIVT!! Det första positiva någonsin för oss. Vi tog för givet att det enda ägg som stimulerats fram under behandlingen släppt av sig själv efter att vi slutat o att jag då blev gravid. Bokade in ultraljud. Tänk att vi blev förvånade när vi fick reda på att vi var gravida 10 VECKOR!!! Jag hsde alltså blivit gravid under tiden jag tog injektioner och spray!! Hur är det möjligt????! Någon annan som blivit det?
Oroar mig nu givetvis att fostret påverkats av alla hormonbehandlignar under dess första veckor...
Menmen, en solskenshistoria trots allt, vårt mirakel oavsett och jag hoppas med hela mitt hjärta att det här kommer gå vägen! <3