• Miandmo

Emryoåterföring och vätska som rinner ut

I veckan gjorde jag en återföring av ett fyrcelligt toppembryo. Efter att katetern dragits ut och jag skulle kliva ur stolen så kände jag att vätska rann ned längs mina ben. Inte mycket, men det kom definitivt från slidan. Är det någon som varit med om detta? Börjar känna mig lite orolig att de faktiskt inte fick in vätska med embryot i livmodern...

• Svar på tråden Emryoåterföring och vätska som rinner ut
  • Jag är bara jag

Embryot finns garanterat kvar! Glad  Kommer alltid ut lite vätska,bara överflöd. Livmodern är inget hålrum utan som en serie pannkakor och de stoppar in embryot mellan lagren s.a.s. Brukar kollas noga efteråt också. Lycka till!

• Miandmo

Tack för svar! Jag frågar för detta är mitt tredje ET och jag har även gjort ett par FET, men jag kommer inte ihåg att vätska runnit ut. Ny klinik också (syskonförsök) och där kollade man inte med ultraljud när man satte in embryot utan man hade mätt upp avståndet till livmodern vid äggplocket. Känns lite risky tycker jag, men man får väl lita på dem. Skönt att höra att någon mer varit med om att det kommit ut vätska efter återföring i alla fall!

• Miandmo

Stort grattis till er lille/lilla!!! Då ska jag försöka sluta noja och bara invänta testdag. Olidlig väntan....

Svar på tråden Emryoåterföring och vätska som rinner ut