Har ett pågående missfall
Känner att jag vill skriva av mig. Min lilla bebis i magen har dött. Jag är i vecka 10+3 och enligt barnmorskan så dog den 9+5. Bara några dagar sen.. Vill mest berätta hur det var/är för mig.
Förra veckan så började mina gravidsymtom försvinna. Tänkte mest att jag började må bättre för jag närmade mig vecka 12. Men för ca 5 dagar sedan så fick jag jätte ont i svanken, kändes som mensvärk fast i ryggen. Dagen efter det så började jag få en brun flytning. Jag började även få ökad värk i magen. Kände med en gång att det var för mycket sammanträffande..
Berätta allt detta till min vanliga barnmorska som sa att det inte var nåt samband och allt säkert var bra. Gillade inte svaret så jag bokade in ett privat ultraljud idag då jag gått med bruna flytningar i fyra dagar nu, ont i svanken, samt tilltagande smärta i magen.
Idag så konstaterades det att hjärtslagen hade upphört i vecka 9+5. Hon tyckte även huvudet såg lite svullet ut.
Är det vanligt att få missfall i vecka 10? Tycker jag läst överallt att dom flesta får det i vecka 6,7. Gud vad jag och min sambo grät efter besöket. Är så himla ledsen. Vi hade hunnit drömma och planera så mycket och vi längtade så efter denna bebisen.
Nu sitter jag här hemma med mer smärta i magen och nu börjar dom bruna flytningarna bli mer röda. Är så rädd, kommer jag få extremt ont? Den lilla var nästan 3 cm stor, och den ska ju ut från mig ny :(
Att sitta här hemma och bara vänta på det är en mardröm. Jag fattar inte hur allt kunde se bra ut på ultraljudet i vecka 8. Då var allt perfekt med tickande hjärta. Och nu är den DÖD. Jag trodde chansen till missfall skulle sänkas ännu mer efter att man sett hjärtslag.
Åh, är så ledsen :(
Om det finns någon mer som gått igenom nåt liknande så får ni gärna skriva.