Jag tolkar instinktivt ett kort "ok", " ok..." eller "k" som att personen blivit sur och svarar kort för att avsluta samtalet.
Men jag vet med mig att olika människor skriver olika och försöker att inte tolka det så.
Yngre människor som vuxit upp med att chatta och smsa kan ofta skriva en längre mening/fråga eller använder emojis för att minska risken för missförstånd. Exempel "Nu förstod jag inte hur du menade "
Äldre människor i min uppfattning lägger inte så mycket tänk i hur deras meddelanden kan "låta", de är ofta raka på sak, skriver så kortfattat som möjligt samt använder inte emojis eller smileys. Exempel "Va?" / "Vad menar du?"
Vissa personer som inte har svenska eller engelska som första språk, har jag märkt ibland använder utropstecken och frågetecken på ett annat sätt än vad jag är van vid. Exempel "Vad menar du?!"
Själv märker jag att jag ibland känner mig handikappad när jag inte kan använda smileys för stt förstärka det jag vill säga. Vilket inte är så bra när jag ska skriva mer korrekta texter som t ex ett personligt brev i jobbsök.