• Svar på tråden Har du skänk pengar för stoppa barnarbete?
  • Aniiee

Nej, skänker inte pengar. Däremot skänker jag tid och kunskap.

Knowledge is knowing Frankenstein wasn't the monster. Wisdom is understanding Frankenstein was the monster.
  • Nyfikna72

Vart kan jag skicka pengar då som rent konkret stoppar barnarbete? Att ha det som en målsättning ser jag som nåt helt annat i organisationer som äter upp 80% av pengarna till allt annat än barn.......

• Monchichier

Nej. Varför skulle jag? Det finns ingen organisation i världen som kan fixa problemen kring barnarbete.

• Aikido

Nej men grannens unge som krattade löv hos mig för ett tag sedan fick lön för mödan.

• CarinaL26

Skänker ca 1.5% av min bruttolön till olika hjälporganisationer. Ingen som jag känner till är strikt fokuserad på barnarbete.

• AnnaZL

Nej, men köper nästan alltid kläder tillverkade i länder där barnarbete är ovanligt.

• volvo142

Nej vad skulle det hjälpa helt ärligt. isf får folk sluta köpa saker som barnarbetare har jobbat med.  tada där blev igen sugen längre..  Kläder är ju bara en början inte enda politiker eller person som bryr sig på riktigt. Men man kan ju alltid skänka en tia till rädda barnen när man handlat på H&M som ett stort skämt:D lite som med rosa bandet på socker produkter.

• elyse

Till vilken organisation då?

Jag skänker till UNCHR, Läkare utan gränser och Oxfam varje månad. Det räcker bra.

Svar på tråden Har du skänk pengar för stoppa barnarbete?