• Anonym (NotpregnantAnymore)

slutar inte blöda vid MF

Hej alla! Den 4/11 började jag blöda och veckan därpå den 9/11 konstaterades det att allt var ute och jag hade en slemhinna på 8 mm, 15 mm va högsta som va "okej" utan att behöva hjälp.

Men jag blöder fortfarande nu 3 veckor efteråt trots allt ska vara ute. Kan gyn ha missat något? Eller är det normalt att blöda länge? Jag har inte ont, men det börjar bli jobbigt.. När ska jag söka hjälp för blödningen, hur länge får man blöda?

• Svar på tråden slutar inte blöda vid MF
  • elyse

Jag blödde i sex veckor och det var övre gränsen för vad som är normalt. Detta var dock under sommaren och jag fick en känsla av att de helst inte ville ha nya patienter på Gyn (Vad sägs om att inte svara i telefon på hela sommaren? På Akademiska sjukhuset i Uppsala... ). Ring 1177 och hör dig för.

Kanske ska tillägga att jag dock inte blöder mycket! Använder trosskydd, men kommer knappt i det. Men då jag torkar mig kommer de mesta.

Hon sa till mig att jag kunde blöda upp till 2 veckor? På fredag är det 3 veckor..
    Ska jag höra av mig till gyn ändå? Vad kan vara fel, hon sa att allt va ute ?:/

• Långbenopluto
    Anonym (NotpregnantAnymore) skrev 2016-11-23 15:05:10 följande:
    Kanske ska tillägga att jag dock inte blöder mycket! Använder trosskydd, men kommer knappt i det. Men då jag torkar mig kommer de mesta. Hon sa till mig att jag kunde blöda upp till 2 veckor? På fredag är det 3 veckor.. Ska jag höra av mig till gyn ändå? Vad kan vara fel, hon sa att allt va ute ?:/
    Ibland kan man blöda för att man är ledsen/stressad och i sorg över missfallet.

Har läst flera som blödit flera veckor, ända upp till 8 veckor. Men det har gått bra ändå..

Jag blir orolig för jag fortfarande blöder, men så länge jag inte har ont eller det börjar lukta illa bör det väl inte vara någon fara väl? :/

Fy för detta!! Inte nog med att man blir utan barn, smärta från helvetet då allt ska ut, man ska tydligen blöda flera veckor på de också. Nä Fyf*n , vill aldrig gå igenom detta igen.

Scalaren skrev 2016-11-23 15:21:03 följande:
    Ibland kan man blöda för att man är ledsen/stressad och i sorg över missfallet.
    Jaså stämmer det?
    Jag har varit väldigt ledsen och nere pga detta. Men känns inte som det är därför jag fortfarande blöder :o?

Dock då mitt MA konstaterades så började jag blöda 2 dagar efteråt, vill tro på att det va för min kropp och huvud connectade när jag fick svart på vitt att bebis inte levde.
    Kanske behöver höra av gyn att allt ser bra ut och det är ok att bara vänta ut blödningen..
  • iMitera

Jag blödde i sex veckor, hela semestern :(. Men jag hade en liten rest kvar så det var därför. Jag blödde väldigt lite och var utomlands så det var därför som jag inte kollade det innan. Tycker nog du ska kolla upp det ändå, det kan ha missats.

Jag tror jag väntar till typ nästa vecka innan jag hör av mig till gyn.
    Så länge jag inte har ont eller det börjar lukta ska de väl ändå inte vara någon fara.
    Det störtblöder ju inte precis, och blödningen HAR minskat.
    Använder endast trosskydd nu men de mesta kommer som sagt då jag torkar mig, dock kommer de varje gång jag är på toan..
    Gah svårt det här

• Fia 28

Om de inte gjorde vul vid missfallet så kan de inte vara säkert att allt är ute. När jag fick missfall så blödde jag endast 3 dar efteråt, men då sög de ut alla rester vid gyn och kollade med vul. 

Fia 28 skrev 2016-11-23 16:06:50 följande:

Om de inte gjorde vul vid missfallet så kan de inte vara säkert att allt är ute. När jag fick missfall så blödde jag endast 3 dar efteråt, men då sög de ut alla rester vid gyn och kollade med vul. 

Jo jag har gjort vul både innan och efter missfallet! Gyn sa att allt var ute och att jag kunde blöda upp till 2 veckor, men så länge jag inte har ont eller luktar illa är de ingen fara.

Men jag går snart in på 3e veckan som jag blöder, därför jag undrade ifall det är okej? Har läst flera som blödit upp till 6-8 veckor, men även dom som blöder endast några dagar.. men antar att allt är individuellt. Men är orolig att gyn kanske missat något ändå ?
  • Fia 28
    Anonym (NotpregnantAnymore) skrev 2016-11-23 16:14:11 följande:
    Jo jag har gjort vul både innan och efter missfallet! Gyn sa att allt var ute och att jag kunde blöda upp till 2 veckor, men så länge jag inte har ont eller luktar illa är de ingen fara.

Men jag går snart in på 3e veckan som jag blöder, därför jag undrade ifall det är okej? Har läst flera som blödit upp till 6-8 veckor, men även dom som blöder endast några dagar.. men antar att allt är individuellt. Men är orolig att gyn kanske missat något ändå ?
    Då har det alltså bara gått 2 veckor ännu. Då kanske du kan vänta ytterligare några dagar innan du kollar upp det. 

Jo jag lär vänta till nästa vecka eller veckan därpå innan jag kollar upp det.
    Vet inte riktigt syftet med tråden, antar att jag bara ville checka av med fler som varit i samma sits :)

På fredag har jag blödigt i 21 dagar

• Fia 28
    Anonym (NotpregnantAnymore) skrev 2016-11-23 16:23:01 följande:

På fredag har jag blödigt i 21 dagar

Fast det är "bara" 2 veckor sen du fick bekräftat att allt var ute. Så då låter det inte så överdrivet länge ändå. 
  • Anonym (kolla)

På mig slutade det inte heller...fick genomgå skrapning tre veckor efter missfallet, akut efter störtblödningar. Då hade jag ändå haft uppehåll på några dagar från blödning. 

Sen fick jag ändå inte slut på det så efter ytterligare 4 veckor fick jag göra en operation till...

Vänta inte för länge att kolla upp det är mitt råd. För mig har det tagit flera månader att få börja försöka igen...

Svar på tråden slutar inte blöda vid MF