• Mimmi94A

Tillbaka flyttad 2 veckor.

Hej. Jag är lite fundersam och faktiskt lite orolig också. När jag var i v9 och v12 bokade jag privata ultraljud, pga missfall tidigare ville jag säkerställa så barnet mådde bra osv. Läkaren sa då att barnet var så stor den skulle i dom veckorna jag var i. Båda gångerna sa han att bebis följde sin "kurva". Nu när jag var på rul så blev jag tillbaka flyttad 2 veckor. Enligt mina beräkningar så ska det ha stämt med vad läkaren sa på dom två första ultraljuden, men nu blev jag helt förvirrad. 2 veckor är rätt mycket. Växer inte bebis som den ska? jag har hört att alla bebisar växer lika fram till v20. Nån som varit med om samma?? Mvh

• Svar på tråden Tillbaka flyttad 2 veckor.
  • iMitera

Ja, jag gjorde flera ultraljud med första barnet, tidigt. Det var alltid åt det mindre hållet men ändå så stämde det med åldern. Blev sedan tillbakaflyttad 1,5 v. Så ungefär samma som dig. Om allt såg bra ut så behöver du nog inte vara orolig.

• iMitera

Jag fick ju ett nytt BF på rul. Sen föddes barnet på BF+6. När jag i efterhand försökt beräkna när barnet blev till så har det inte alls gått ihop om man tänker på ägglossning och så. Så jag jag gav upp att förstå :)

Svar på tråden Tillbaka flyttad 2 veckor.