Jag skiter i fotboll - spela utan publik!
Resurserna räcker inte! Polisen kan inte finnas överallt! Tvinga fotbollslag (ishockeylag) att spela utan publik. Kanske finns fler evenemang som borde göra det.
Det är dags att ta konsekvenserna av det nu för att säkerställa ett minimum av säkerhet för vanliga medborgare i vardagslivet. Inte prioritera nöjen! Det här är par exempel.
www.expressen.se/kvallsposten/sport/kravaller-och-stort-kaos-utanfor-olympia/
"? I efterhand kan man säga att där skulle ha varit både ordningsvakter och polis långt innan. Men ingen tänkte på att det skulle bli en sådan negativ stämning, säger Sven Holgersson, polisområdeschef i Helsingborg."
www.expressen.se/ledare/anna-dahlberg/dags-att-ta-tillbaka-gatan-fran-gangen/
"Polisen har hamnat i en ond cirkel av akut resursbrist, växande gängkriminalitet och minskad uppklarning. Man är ständigt steget efter. Rättsstaten tappar mark medan de yrkeskriminellas makt växer."
www.expressen.se/gt/patrik-slutar-som-polis-jag-skams/
"I min funktion som polis sviker jag dig som skattebetalare varje arbetspass, dygnet runt, veckans alla dagar",
Det är dags för politiker att börja prioritera vad som verkligen är viktigt. Nöje eller vardagsliv!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-11-22 20:59
"Polisregion Syd har i dag sammanlagt 26 olösta mord man arbetar med men utan tillräckliga resurser. I Malmö är krisen värst med elva spaningsmord och en akut brist på rutinerade spaningsutredare som kan och vet hur en mordutredning ska bedrivas."
www.expressen.se/kvallsposten/mord-utreddes-inte-pa-ett-dygn/
www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/nytt-forslag-vill-aterinfora-tunnelbanepolis
?Återinför tunnelbanepolis i Stockholm?
New York har i dag ett minimikrav på antalet polisen som ska vara stationerade i tunnelbanan. Nu vill även Kristoffer Tamsons återinföra en specifik tunnelbanepolis.
? Det måste finnas polis i vår kollektivtrafik, i vår tunnelbana. Tunnelbanepolisen, som vi en gång hade, måste återupprättas och åter börja patrullera, vara synlig och bekämpa på plats, dygnets alla timmar i kollektivtrafiken.
Kristoffer Tamsons ska nu framföra förslaget till regeringen.
Stockholmspolisens regionpolischef Ulf Johansson vill inte kommentera huruvida en specifik tunnelbanepolisstyrka skulle kunna bli verklighet."
Jag är inte förvånad över att regionpolischef Ulf Johansson inte kommenterar detta. Dels så saknas det tillräckligt med poliser överhuvudtaget. Och vem vill bli polis idag och få all "skit" med den urusla lönen som de har. Det är knappast värt det egna livet och hälsan för den lönen.
Vi lever i en "lögn" att vårt samhälle mäktar med allt ansvar som polisen ska ha. Det är dags att börja prioritera för att vårt samhälle inte ska vittra sönder för snabbt. Vårt samhälle klarar inte av att ha "säkerhet" för allt.
Ta bort publiken från matcher till att börja med. Det kanske kan få "någon" att vakna.
Eller...?!