• Anonym (Hjälp känner mig som en idiot)

Missfall känner mig som en idiot

Hej!

Jag vill inte ha barn jag är för ung

Började med p piller i slutet av september på

Måndagen och på torsdagen hade jag oskyddat sex. Misstänker att jag blev gravid vid det tillfället vi hade avbrutet samlad men det kan ha kommit lite sperma.

Tänkte inte så mycket på det då men nu misstänker jag att jag blev gravid för ca 6 veckor efter började jag blöda och i söndags kom det ut som en klump. krav känner mig som en idiot om det är missfall jag borde fattat att jag var gravid och är det jag som har dödat mitt barn genom att jag har druckit och rökt? Blir galen på dessa tankar..

• Svar på tråden Missfall känner mig som en idiot
  • Carambolan

Det kan mycket väl bara vara biverkningar av p-pillren. När menscyklen rubbas kan du samla på dig lite slemhinnor och blod och slem som koagulerar och förr eller senare kommer ut som en klump, det behöver absolut inte vara en graviditet.

• pepparkakan22

Hej! Tycker inte du behöver känna dig som en idiot. För det första är det inte alls säkert att du var gravid. Det är bra att skydda sig för man kan ju bli gravid men i genomsnitt tar det ca 7 månader att bli gravid. Så inte alls säkert att ett avbrutet samlag ledde till graviditet. Sen är det så att ca 30% av alla graviditeter leder till missfall. Ofta innan man vet om att man är gravid. Så OM du var gravid och fick missfall - det berodde nog inte på alkoholen! Och det är jättevanligt att gravida kvinnor röker och dricker innan de vet att de är gravida, de får barn ändå .

• Carambolan

Ja, det där ser ut som slemhinnan. Den kommer ut både vid mens och vid missfall. Omöjligt att säga vilket, men inget i din bild tyder på att det skulle vara missfall. Oftast när man har mens kommer slemhinnan i så små bitar så att man inte tänker på det men ibland kan den bli förtjockad och komma ut sådär.

Jag vet inte om jag inbillar mig men tycker att det i mitten ser ut som ett embryo? Kan det göra ont alltså kramper när sånt kommer ut om dret bara är slemhinnor? jag blir galen och vet inte hur jag ska gå vidare med denna ovisshet! Innan denna klump kom ut hade jag blödit i ca tre veckor mest vid mens som mörka klumpar blandat med vanligt blod e. Jag trodde att det var biverkning av p piller eftersom jag skjutit upp min mens! Slutade med p pillrerna i söndags och blödde mycket fram tills igår då slutade det, mina onda brööst har också slutat göra ont

Och om det nu var ett missfall var det Max 8 veckor, räknas det då som ett barn? Har den känslor? Dom ända tankarna som går i mitt huvud är att jag har förlorat ett barn eller dödat mitt eget med alkohol bara för att jag var så jävla slarvig, harar mig sjölv

• Carambolan

Jag tycker inte att det ser ut som ett embryo. Ta ett graviditetstest om du tycker att det känns viktigt att veta? De brukar visa positivt ett tag efter missfall. Nej, embryon i gravidvecka 8 har sannolikt inte känslor eller förmåga att känna smärta, deras nervsystem är inte utvecklade så tidigt.

Jag tog ett förra torsdagen som visade negativt och detta kom ut på söndagen och på månagen tog jag ett till som visade negativt. Men jag tänker att eftersom jag blödig i tre veckor kanske det har legat dött inom mig så länge och därför inte visats?

• Anonym (HCG)

Kroppen tror att den är gravid tills dess att den stött ut fostret. Har du tagit två negativa tester var du med största sannolikhet inte gravid.

Okej det känns lite lugnare men jag kan inte släppa tanken på att jag kanske varit gravid, känns så obehagligt.. har ju haft typ alla symptom men biverkningarna på p piller är typ samma symtom så vet inte hur jag ska gå vidare och släppa detta och acceptera att jag aldrig kommer få veta..

Svar på tråden Missfall känner mig som en idiot