• Anonym (Tar aldrig något för givet.)

Ökar chansen med syskonförsök? (IVF)

Hej!

Vi hade den enorma turen att lyckas på första IVF (ICSI) försöket. Och vi har ett, enda litet embryo i frysen. 

Ni är säkert många här med mycket längre erfarenhet än oss och ni kanske har koll. Har vi större chans statistiskt sett att lyckas bli gravida igen nu med tanke på att det gick tidigare? Finns det kanske några siffror på hur troligt det är att lyckas när det tydligt har fungerat en gång?

Har försökt söka på internet men tycker det är svårt att hitta. 

• Svar på tråden Ökar chansen med syskonförsök? (IVF)
  • Anonym (Gravid)

Det är lite högre chans att lyckas med nedfrysta embryon från en äggomgång man tidigare fått barn av. Hur mycket vet jag dock inte. Däremot är chansen att bli gravid via FET överlag lägre än via ET. Men det kan gå, jag är gravid via FET.

• Muffins2017

Är embryot en blastocyst är faktiskt chanserna konstigt nog ngt högre än vid färskt försök!

• Anonym (Gravid)
    Muffins2017 skrev 2016-11-20 19:08:06 följande:
    Är embryot en blastocyst är faktiskt chanserna konstigt nog ngt högre än vid färskt försök!
    Nej,bara om ET var på 2-dagars. Annars är chansen alltid högre vid ET. Har gjort 7 stycken ET och FET med 14 blastisar nämligen.
  • Anonym (Lisa)

Jag har ingen statistik men rent spontant och logiskt känns det som att om man lyckas första gången borde chansen vara högre vid FET också. Eftersom att om man blivit gravid vid första IVF betyder det att man hade bra embryon och att kroppen har lätt för att ta hand om embryot.
    Jag har svårt att bli gravid/släppa egna ägg (pcos) men blir tydligen lätt gravid om bara ett embryo hamnar rätt, jag lyckades på första IVF och första FET efter det.

• Söndag
    Anonym (Tar aldrig något för givet.) skrev 2016-11-20 18:49:50 följande:

Hej!

Vi hade den enorma turen att lyckas på första IVF (ICSI) försöket. Och vi har ett, enda litet embryo i frysen. 

Ni är säkert många här med mycket längre erfarenhet än oss och ni kanske har koll. Har vi större chans statistiskt sett att lyckas bli gravida igen nu med tanke på att det gick tidigare? Finns det kanske några siffror på hur troligt det är att lyckas när det tydligt har fungerat en gång?

Har försökt söka på internet men tycker det är svårt att hitta. 

Hur gick det för dig? Har ni gjort syskonförsök?

Vi fick en son på första försöket, verkar dock vara svårare med syskon för oss
Svar på tråden Ökar chansen med syskonförsök? (IVF)