Biverkning av p-pilleruppehåll/gravid?
Jag slutade med mina p-piller för nästan 2 månader sedan, fick en mens som var kortare och mindre än vanligt efter ca 4 veckor. I vanliga fall (när jag inte äter p-piller alltså) känner jag oftast inte av den innan, kan bli lite öm i brösten men mensvärken kommer de första dagarna i mensen.Nu har jag de senaste 2 veckorna haft något som känns precis som mensvärk, det håller på i några timmar och sedan går det över för att komma tillbaka en eller ett par dagar senare. Jag borde fått mens de senaste eller kommande dagarna, den är inte jätteregelbunden utan diffar ofta upp till en vecka, men än har den inte kommit.
Det som gör att jag börjar oroa mig är att jag aldrig har haft mensvärk innan mens eller runt ägglossning så varför har jag fått det nu? jag är ganska trött också men det kan ju bero på andra saker.
Är det kroppen som är i obalans efter p-pillrena och inte funkar som vanligt? eller kan pms/mensvärk ändras med åren? jag har inte fött barn och jag har gjort uppehåll med p-piller tidigare utan att det har blivit såhär.
Sannolikheten att jag är gravid är väldigt liten för vi kör med avbrutet men det är klart, risken finns ju.