Kär i min egna kompis fast pojkvän?
Jag är en tjej runt 20 år som är i ett förhållande med min pojkvän sen några år tillbaks. Det var varit lite fram och tillbaka mellan oss tidigare men det har varit stadigt nu sista året! Det jag tyvärr märkt är att mina känslor inte är lika starka längre.. Jag älskar honom något otroligt men känner mig inte riktigt kär på det sättet som jag skulle önska. Detta vet han även om. Och ni på sistone har jag börjat bli orolig att jag börjar känna något för en av mina bästa vänner? Jag har varit lite "nyfiken" på tjejer sista åren och lekt med tanken hur de skulle va att ligga med en tjej. Har aldrig gjort något med en tjej eller haft känslor för en tjej. Så har inte betraktat mig själv som bi men ändå undrat om det finns något jag inte upptäckt än?? Men på sistone nu så har jag verkligen känt en attraktion till min vän. Vi sover en del tillsammans och det händer att vi hånglar på fyllan men inte mer än så. Ibland känner jag mig lite irriterad när hon pratar om att hon vill ut och ragga på krogen, att hon behöver få ligga etc men jag har aldrig känt att jag blir LEDSEN av det. Vi pratar om varandras killproblem med varandra och allt liknande. Vet att hon också är lite nyfiken på tjejer. Frågan är om jag bara attraheras av henne eller om jag faktiskt börjar bli kär i henne?? Och jag undrar om hon känner liknande känslor... Jag fantiserar ibland om att ligga med henne så att attraktionen finns ju där. Vad tror ni? Och har ni tips eller egen erfarenhet av detta? Tänker på min pojkvän också.. Help!!