• demlan

Plussat men känns jobbigt

Hej alla! Plussade i söndags och Vi båda är jätteglada. Men min syster fick missfall i måndags och jag har inte vågat berätta till henne om mitt plus. Jag har inte vågat berätta till nån alls och inte ens ringt bm för inskrivning då jag tycker att det känns så fel. Vi brukar prata om allt men jag kan inte med att berätta. Samtidigt som att jag vet att hon kommer bli besviken framöver om jag berättar senare. Jag är också rädd för att få missfall och hade gärna velat ha henne vid min sida. Men hon är i sorg nu då hon fått MF så många gånger. Ville lätta mitt hjärta. Kom gärna med snälla kommentarer.

• Svar på tråden Plussat men känns jobbigt
  • Jag är bara jag

Grattis till plusset! Du har tid på dig att berätta. De flesta berättar ju inte så här tidigt ändå så jag tror inte din syster förväntat sig det i vanliga fall heller. Inskrivningen sker v.8-10 så det hinns också med. Landa i detta själva ett tag och se hur det går med syrran innan ni berättar. Lycka till!

• celluliten

Min ena syster fick missfall förra hösten, några månader efter vår första bebis kommit. Vi såg båda hemskt mycket fram emot att få vara hemma tillsammans med barnen, och vi grät båda två när hon berättade.

Nu är jag gravid igen och hon har fortfarande hemskt svårt att se gravida kvinnor, och särskilt jobbigt är det just med personer hon känner.

Vi tänkte berätta för familjen på julafton (om jag inte börjar tokspy innan, som jag gjorde med ettan) men jag tänker berätta för henne innan då det bara är hon och jag som träffas och hon får plats att reagera hur hon vill. Jag vet att hon kommer bli ledsen, men även väldigt glad för vår skull.

Att du skriver in dig hos BM betyder ju inte att du måste berätta på en gång. Berätta för henne när ni ses under lugna förhållanden och låt henne reagera som hon vill och stötta henne oavsett hur reaktionen blir, du vet ju redan att hon är i sorg och då kan reaktionerna bli lite otippade.

Svar på tråden Plussat men känns jobbigt