• Syllin

Knep ihop benen - tjej eller kille?

Idag var vi på vårt efterlängtade rutinultraljud. Allt såg fint ut och jag är beräknad 20april. Vi ville så gärna kolla könet men bebisen var blyg och knep ihop benen ordentligt. Nu får jag höra mycket som "då är det en tjej, vi tjejer kniper ihop". Så nu är jag nyfiken på er som haft barn som knipit ihop benen på ultraljud, har de varit kille eller tjej?

Är det så att det oftare är tjejer som kniper ihop benen?

För er som vill gissa kön på bebisen utifrån ultraljudsbilder finns det uppe på min blogg www.nouw.com/Mammaprat

• Svar på tråden Knep ihop benen - tjej eller kille?
  • trash panda
    Syllin skrev 2016-11-17 20:52:28 följande:

. Vi ville så gärna kolla könet men bebisen var blyg och knep ihop benen ordentligt. Nu får jag höra mycket som "då är det en tjej, vi tjejer kniper ihop".

Jösses, såna dumheter folk säger. :-O Det där förstår du väl själv rimligtvis inte stämmer, hoppas jag?
  • trash panda

Men om jag nu ska "bidra till tråden" också, innan tretusen dårar kommer in här och spär på vanvettet genom att säga saker som "jaa, min dotter knep ihop benen på ultraljudet! Såna är vi tjejer, fniss fniss" så har min svägerska två söner som höll ihop benen på ultraljudet och jag har en dotter som låg och skrevade rejält så det inte var någon tvekan om könet.

• Anonym (Samma)

Det var exakt samma för oss på RUL. Barnet knep i hop benen så det gick inte att se. Vi bekostade ett privat UL lite senare och då såg man klart och tydligt att det var en pojke! :)

• Radonsönerna

Folk skämtar väl om att vuxna tjejer kniper ihop benen för att hålla kukar borta? Klassisk könsrollshumor. "Tulo mellan knäna, flickor!" Typ.

Svar på tråden Knep ihop benen - tjej eller kille?