Äppelcidervinäger räddade mitt liv
Jag har haft problem med magen under flera års tid och till slut kunde jag inte äta någonting utan att få ont i magen. Jag ville så gärna äta vegansk kost av hälsoskäl men alla fibrerna retade upp min mage. Jag provade allt för att förbättra min mage men inget botade mig. Jag gick från vegansk kost till vegetariskt för att kunna äta fil med bra bakterier för magen, det hjälpte lite men jag kände mig inflammerad i hjärnan och kunde inte räkna matte lika bra som förut. Jag fick också ont i höften och hade problem med att böja mig fram.
Jag fortsatte med denna fil och magen blev lite bättre, men jag kunde fortfarande inte äta mat med fibrer, så jag fick börja äta onyttig fet mat som kött, men då började jag känna tryck i mitt hjärta och blev rädd för att få hjärtinfarkt på natten. Jag ökade på mitt Omega 3 intag och det lättade trycket på hjärtat lite. Efter ett halvår med denna diet började min kropp lägga ner, jag fick flera skador utan anledning. Efter jag vaknade på morgonen kunde jag plötsligt inte röra min arm! Mina kroppsdelar blev bedövade ibland vilket var mycket skrämmande. Denna mjölk och kött skulle tagit livet på mig om jag fortsatt med det. Men jag ville ju inte ha ont i magen och ligga i sängen pga detta. Så jag fortsatte hitta ett sätt att slippa mina magbesvär. Hittills hade jag provat allt med olika mediciner som gav bieffekter, och vissa förvärrade min situation! Men sedan hittade jag någon som hade provat äppelcidervinäger som sa att det tog bort hennes besvär. Detta var min sista chans! Jag provade den och min mage blev bättre för varje dag! Jag hade köpt en ekologisk äppelcidervinäger som var ganska dyr, och sedan ville jag spara på pengarna och köpte en som inte var ekologisk och magen blev inte bättre, så jag gick tillbaka till den ekologiska istället som funkade!
Efter en vecka med äppelcidervinäger la jag till veganskt i min kost igen. För första gången på flera år fick jag inte ont av soja! Något som jag har haft stora besvär av! Sedan kunde jag sluta med kött och mina hjärtproblem minskade. Jag slutade med fil också och efter bara några dagar kunde min hjärna fungera bättre än någonsin. Nu har jag varit 100% vegan i flera veckor, utan några besvär alls i magen och resten av kroppen. Detta är endast pga 2 matskedar ekologisk äppelcidervinäger i 5dl vatten som jag tar varje morgon på tom mage. Den har verkligen räddat mitt liv och jag mår bättre än någonsin! Jag rekommenderar den till alla som vill bli friska från diverse besvär!