• Pigall

Min man kan inte få jobb :(:(:(

Vet inte vad jag ska göra. Min man har försökt få jobb nu i två år efter att företaget han sist jobbade på lades ned. Det finns egentligen inga hinder för honom att jobba men han får inget hur mycket han än försöker.  Han är 31, i god fysisk form och har tre års erfarenhet inom lager. Men så har han ett konstigt efternamn och svenskan är inte helt perfekt. De få gånger han får intervju är alltid storgruppsintervjuer som inte leder till något. Jag ser honom må så dåligt över att inte kunna bidra till familjen och han drar sig bara mer och mer inåt sig själv och känner sig värdelös. Tilläggas ska också att vi bor i Stockholm där ingen av oss har något utbrett kontaktnätverk eller familj. 
    Vet inte vad jag ska göra längre. Är rädd att han håller på att gå ned i en riktigt djup depression snart.. :( Vet inte vad jag ville med det här inlägget, kanske avreagera mig och se om någon annan sitter i samma sits?

• Svar på tråden Min man kan inte få jobb :(:(:(
  • Carambolan

Han kanske borde utbilda sig istället? Många branscher skriker efter personal. Som ingenjör, socialsekreterare eller lärare/förskollärare kommer han garanterat ha jobb före examen, och med betydligt tryggare arbetsvillkor än att ta lagerjobb.

• Trulls pappa

Vad har han för utbildning? Vad kan han studera för att bli mer attraktiv på arbetsmarknaden inom sitt område? Om han studerar kommer förmodligen språket utvecklas också.

• Fru Ve

Ja han borde skaffa sig mer utbildning tycker jag med. Jobb som inte kräver utbildning har ju oftare många sökande och konkurrensen blir stor. Man har ju rätt att ta studielån så om du jobbar bör ni klara er ekonomiskt också.

• Aniiee

Vad söker han för jobb? Säg åt honom att vidga vyerna och inte stirra sig blind på lager. Restaurangbranchen skriker efter folk, till exempel, både på golven och i disken. Tim/springvik finns i massor.

Knowledge is knowing Frankenstein wasn't the monster. Wisdom is understanding Frankenstein was the monster.
  • Aniiee
    Carambolan skrev 2016-11-15 20:45:13 följande:

Han kanske borde utbilda sig istället? Många branscher skriker efter personal. Som ingenjör, socialsekreterare eller lärare/förskollärare kommer han garanterat ha jobb före examen, och med betydligt tryggare arbetsvillkor än att ta lagerjobb.

Det med.
    Knowledge is knowing Frankenstein wasn't the monster. Wisdom is understanding Frankenstein was the monster.
  • Anonym (minmanärplit)

Han kan söka jobb inom Kriminalvården, som vårdare eller vad det heter på fängelse. De anställer gärna människor utan utbildning och om de funkar bra får de gå en internutbildning på ca 5 månader, därefter fast jobb Att han har ett annat ursprung ses nog bara som positivt.

• Cl4udio

varför starta en tråd för att sen överge den utan att bidra men ett enda inlägg?

Svar på tråden Min man kan inte få jobb :(:(:(