Hur ska jag nå fram?
Jag och min sambo är båda strax under 30 och har varit tillsammans i 10 år. De senaste åren har hennes sexlust avtagit gradvis, och när vi fick vårt första barn för drygt ett år sedan så har den i princip försvunnit. Visst, vi har sex nån gång varannan vecka men det är alltid snabbisar som osar medlidande lång väg. Det fantastiska sexliv vi hade de första 5 åren är helt borta. Vi ser båda bra ut, och jag vet att andra tjejer tycker jag är tilldragande, men hon kanske helt enkelt har tröttnat på mig?
Det är inget fel på henne fysiskt säger hon, och vi har båda en rik fritid och hinner med ganska mycket roligt även fast vi jobbar och har familj. På kvällarna masserar jag henne ofta, jag försöker få henne att känna sig uppskattad. Jag gör det mesta av hemarbetet eftersom hon jobbar en del extra ibland, allt för att vi båda ska få tid för varandra och familjen.
Jag har kommit till en punkt då jag överväger att lämna henne. Jag älskar henne, och jag vill vara med henne och nära henne. Men jag orkar liksom inte vänta mer, jag vill inte att sexlivet ska vara över redan vid 30. Jag har försökt allt jag kan komma på: leksaker, oändliga förspel, jag har pratat med henne och gått så långt som att ge min "tillåtelse" för henne att ha sex med nån annan ifall det kan få henne tänd igen. Inget verkar funka.
Vi har det i övrigt bra tillsammans, och är verkligen bästa vänner. Är det någon här som vet nåt sätt för mig att minska min sexlust? Otrohet är inget alternativ för mig, och onanerar gör jag tillräckligt.
Är det någon kvinna här som känner igen sig i hennes beteende, som kanske kan ge mig en hint om vad jag kan göra?
Tacksam för svar!