• Petra645

Kalas

Behöver lite råd.

Min son fyller snart och då ska han få ha kalas på Turbo. (jag å hans pappa är skilda) först tyckte pappan att han och hans sambo skulle hålla i kalaset och jag o min sambo tar de när dottern fyller år.

Men har funderat att de kanske kan vara bra för sonen att se att "mamma å pappa" kan umgås . Fast jag tycker det är skit jobbigt än att vara i samma rum som exet fast det har gått lång tid efter skilsmässan.

Vi kom iaf fram till att vi alla skulle vara på kalaset. Men jag velar fram å tillbaka om de..

Hur hade ni andra gjort om ni va i samma situation?!

• Svar på tråden Kalas
  • Anonym föräldraledig

Jag hade bitit ihop och haft kalaset. Som du säger är det säkert bra bra för barnen och se att deras föräldrar lägger allt otalt mellan sig och låter dem komma först. Även om deg kan vara jobbigt som vuxen.

• Anotherone

Jag håller med, jag tror det kan vara jättebra för barnen att se att ni kan vara hövliga mot varandra och kanske inte umgås men i varje fall vistas i samma lokaler!

Förutsatt att ni inte har några konflikter som du misstänker att någon av er kan komma att dra upp under kalaset. Det vore inte bra alls.

• Alexi

Det låter galet hemskt om ert barn aldrig får umgås med mamma och pappa samtidigt så det känns ju självklart att ni ska ha ett kalas tillsammans...

Svar på tråden Kalas