nowtomorrowtoday2016 skrev 2016-11-18 20:06:26 följande:
Hej!
Jag började med Synarela den 6:e november så är inte långt före dig. Gör du också IVF med långt protokoll? Jag är på spraydag 13, och 17 dagar efter ägglossning. Började spraya dag 20 i cykeln.
Jag verkar ha haft tur för jag har inte haft så farligt med biverkningar: lätt huvudvärk och irritation i samband med själva sprayandet, lite mer lättirriterad och känsligare i humöret och sämre sömn (dock bara senaste dagarna, inget i början) och extremt ömma och svullna bröst, alltså extremt. Samt torra slemhinnor.
Däremot har min mens ännu inte dykt upp, har din det? Som jag förstod det skulle den komma inom 8-14 dagar så den borde ju verkligen komma imorgon då, vet inte vad som händer annars... Har haft molvärk i över en vecka och inatt/idag har det verkligen känts som den skulle komma när som men inget...
Hoppas dina biverkningar gett med sig lite och att du mår bättre!
Jag fick min mens på spray dag 9 känns skönt att mensen är igång ska ringa sjukhuset imorgon säga att jag fått mens och för att se när jag kan börja med sprutor. :) man måste fortsätta spraya fram tills dag 14 innan man får börja med sprutor. Tack jag mår mycket bättre.. men d va jobbigt i början.
Jag gör IVF med långt protokoll och högsta dosen på allt, jag har väldigt låg äggproduktion så läkarna vill maxa äggen inför äggplock! Så här håller vi tummarna.
Vilket sjukhus går du då?