• Anonym (Ts)

Mat/fika på begravning?

Jag har väldigt dåligt med pengar men ska begrava min mamma på tisdag.
    Ville egentligen bjuda på smörgåstårta och kaffe. Men jag kommer omöjligt ha råd med det.
    Kommer ca 20 personer och tårtan kostar 65kr per person.
    Har någon något annat förslag blir jag mycket tacksam?

• Svar på tråden Mat/fika på begravning?
  • Meus Veritas

Kanske någon matig soppa på billiga rotfrukter som värmer gott nu i kylan, med hembakat bröd till räcker det gott om man vill ha mat.
    Beklagar sorgen <3

• Carambolan

Finns det inga pengar i dödsboet? Någon annan kanske kan lägga ut pengar för smörgåstårtan så länge i så fall?

• Anonym (Ts)
    Meus Veritas skrev 2016-11-13 23:02:23 följande:

Kanske någon matig soppa på billiga rotfrukter som värmer gott nu i kylan, med hembakat bröd till räcker det gott om man vill ha mat.

Beklagar sorgen <3

Tack!

Men soppa kanske kan bli krångligt? Vet inte vad som finns i lokalen och ska jag dit jättetidigt då och laga mat till 20 pers?

Annars lät det gott :)
  • Anonym (Ts)
    Carambolan skrev 2016-11-13 23:03:47 följande:

Finns det inga pengar i dödsboet? Någon annan kanske kan lägga ut pengar för smörgåstårtan så länge i så fall?

Inga pengar i dödsboet och har ingen att låna av.
  • Anonym (B)
    Anonym (Ts) skrev 2016-11-13 23:09:34 följande:

Tack!

Men soppa kanske kan bli krångligt? Vet inte vad som finns i lokalen och ska jag dit jättetidigt då och laga mat till 20 pers?

Hur hade du annars tänkt lösa matfrågan..? Har man inte mycket pengar blir det oftast lite mer jobb.

En soppa sköter ju sig självt typ.
  • Anonym (Beklagar)
    Anonym (Ts) skrev 2016-11-13 23:09:34 följande:

Tack!

Soppa kan du laga hemma och sen bara ta med till lokalen och värma om det finns möjlighet att göra det. Annars kanske pastasallad och bröd är ett alternativ? Den behöver ju bara stå kallt.

Eller så kanske det räcker med lite bullar och kakor, beroende på vilken tid begravningen är.

Du har annars ingen annan som du kan be om hjälp från? Mostrar, kusiner eller mammas väninnor? Om flera tar med sig något så blir det inte så jobbigt för en och samma person.

Beklagar att du har förlorat din mamma. <3
  • Anonym (Ts)
    Anonym (B) skrev 2016-11-13 23:14:37 följande:

Hur hade du annars tänkt lösa matfrågan..? Har man inte mycket pengar blir det oftast lite mer jobb.

En soppa sköter ju sig självt typ.

Hade tänkt något färdiglagat men som du säger blir det dyrt.

Har aldrig tillagat soppa och är usel i köket.

Kan man bara ha kladdkaka eller nåt? Kanske för somrigt?
  • Anonym (Ts)
    Anonym (Beklagar) skrev 2016-11-13 23:17:56 följande:

Soppa kan du laga hemma och sen bara ta med till lokalen och värma om det finns möjlighet att göra det. Annars kanske pastasallad och bröd är ett alternativ? Den behöver ju bara stå kallt.

Eller så kanske det räcker med lite bullar och kakor, beroende på vilken tid begravningen är.

Du har annars ingen annan som du kan be om hjälp från? Mostrar, kusiner eller mammas väninnor? Om flera tar med sig något så blir det inte så jobbigt för en och samma person.

Beklagar att du har förlorat din mamma. <3

Jag har ingen kontakt med släkt och vänner. Var riktigt jobbigt att leta upp allas nr så jag kunde ringa runt och bjuda in.

Pastasallad eller bara bullar och kakor får det nog bli.
  • Anonym (B)
    Anonym (Ts) skrev 2016-11-13 23:23:07 följande:

Jag har ingen kontakt med släkt och vänner. Var riktigt jobbigt att leta upp allas nr så jag kunde ringa runt och bjuda in.

Pastasallad och kakor/bullar eller kladdkaka låter perfekt om du har råd!
  • Anonym (Beklagar)
    Anonym (Ts) skrev 2016-11-13 23:23:07 följande:

Lycka till med allt!
Svar på tråden Mat/fika på begravning?