• CML

Höga NK-celler/mördarceller, svårt att bli gravid

Jag har fått veta att jag har väldigt höga nivåer av NK-celler i mitt blod.

Jag har 24% och om jag minns rätt så bör du ha under 12%. För att det inte ska ställa till problem vid ev graviditet.

Finns det fler som mig? Och hur har det gått för er, vilka rekommendationer har ni fått?

Jag är nu inne på min andra behandling detta året och det känns lite som om vi kastar pengarna i sjön.

Men jag vet att det inte är omöjligt då jag har fått ett barn, blev spontangravid direkt efter ett IVF-försök för 4 år sedan.

• Svar på tråden Höga NK-celler/mördarceller, svårt att bli gravid
  • FruHolmli
    CML skrev 2016-11-13 21:04:17 följande:

Jag har fått veta att jag har väldigt höga nivåer av NK-celler i mitt blod.

Jag har 24% och om jag minns rätt så bör du ha under 12%. För att det inte ska ställa till problem vid ev graviditet.

Finns det fler som mig? Och hur har det gått för er, vilka rekommendationer har ni fått?

Jag är nu inne på min andra behandling detta året och det känns lite som om vi kastar pengarna i sjön.

Men jag vet att det inte är omöjligt då jag har fått ett barn, blev spontangravid direkt efter ett IVF-försök för 4 år sedan.

I Falun finns dropp att "få" just för att slå ut NK cellerna.
    Intralipiddropp.
    Men Falun är känd att använda sig av studier inga andra tar till för det är på "prov"
  • CML

Jag går i Falun och har haft intralipid och hela artilleriet med fragmin, prednisolon, lutinus och extra progesteron???? Det har tyvärr inte hjälpt????

• Anonym (nyfiken)

Hej!
    Jag har inte tagit detta test om NKceller, men skulle vilja veta hur man gör det? Kan misstänka det är det som är felet med mig, förutom äldre ägg då, eftersom vi inte blivit gravida på nästan 2 år.

• CML

Jag tog mitt test på IVF-kliniken i Falun, de håller på med en studie om NK-celler och intralipid.

Provet är bara ett blodprov så det är inget svårt prov att ta

• Anonym (nyfiken)

Tack för svaret!
    Bor i Göteborg, men håller på forska i var jag kan göra dessa tester. Såg att man kan ta blodstatus och b-celler på werlabs här men är inte säker det är det som ska tas. Vet du exakt vad provet heter? Vilka blodceller de kollar?

• CML
    Anonym (nyfiken) skrev 2016-11-19 11:31:13 följande:

Tack för svaret!

Bor i Göteborg, men håller på forska i var jag kan göra dessa tester. Såg att man kan ta blodstatus och b-celler på werlabs här men är inte säker det är det som ska tas. Vet du exakt vad provet heter? Vilka blodceller de kollar?

Helt ärligt vet jag inte vad provet heter bara att de kollar procenten naturalkillercells(NK-celler) om du pratar med kliniken i Göteborg så kanske de vet
Svar på tråden Höga NK-celler/mördarceller, svårt att bli gravid