• Henrik 342

Förslag på saker att INTE ge bort

Hej!

Henrik heter jag sch arbetar på en mindre tidning i Skåne. Jag tänkte sammanställa en liten lista på saker man INTE ska ge bort på fars dag. Vill därför be om lite tips. Slipsen är kanske en given present, som inte alltid är så välkommen. Är du själv pappa kanske och har fått något som du inte behövde?

Tack på förhand
    Med vänliga hälsningar

• Svar på tråden Förslag på saker att INTE ge bort
  • Fjäril kär

Opersonliga saker är väl ingen hit. Sånt kan man ge vid andra tillfällen. (strumpor,kalsonger,övriga kläder, reklamprylar,biobiljetter osv)

Samt omöjliga/onödiga saker som oftast aldrig används ( manschettknappar, näshårstrimmer, lattevisp, hitta-nycklar-visslare, drinkshaker, osv)

• Birgitta02
    Fjäril kär skrev 2016-11-11 09:21:57 följande:
    Opersonliga saker är väl ingen hit. Sånt kan man ge vid andra tillfällen. (strumpor,kalsonger,övriga kläder, reklamprylar,biobiljetter osv)

Samt omöjliga/onödiga saker som oftast aldrig används ( manschettknappar, näshårstrimmer, lattevisp, hitta-nycklar-visslare, drinkshaker, osv)
    Fast nyckelvisslare är ju kanon om det är till en pappa som ALLTID lägger sina nycklar på olika ställen och glömmer var :)
  • Fia 28

Smaken är som baken, men biobiljetter och strumpor blir iaf jag glad över. 

Det jag inte gillar däremot är prydnadssaker. 
  • Anonym (P)

Håller med dig! Graverade manschettknappar är dock uppskattat, men då går det ju från opersonligt till personligt.
  • Anonym (inte populärt)

Är nog inte populärt att ge bort en artikel från en Skånetidning som handlar om vad man inte ska ge i present.

Svar på tråden Förslag på saker att INTE ge bort