• hanssonsnypa

Chans att bli gravid?

Hej alla härliga ????

Har en liten fundering.

Jag & mannen i mitt liv har bestämt oss för att försöka skapa ett nytt liv ????

Ensligt min kalender borde jag ha ägglossning som igår, 9/11, då jag hade mens 26/10.

Vi hade mys i söndags, 6/11 & tidigt idag 10/11.

Borde jag kunnat bli gravid om jag skulle ha ägglossning igår?

Kramar, från en som längtar

• Svar på tråden Chans att bli gravid?
  • Malin 845

Hej!

Är omöjligt att veta om du kunnat bli gravid! Förutsäger man att äl är en dag och man har sex regelbundet med start några dagar innan ägglossningen finns det en chans, men är omöjligt att veta. Är bra att ta ägglossningsstickor för att veta när ägglossningen är, för kroppen är inte alltid så förutsägbar :).
    Jag och min sambo har försökt i 1,5 år och tajmat in sex varje ägglossning det senaste året, men ingen graviditet än.

Är inget ovanligt att det tar upp till ett år att bli gravid. Kan gå fort, men kan ta tid!
    Lycka till :)

• hanssonsnypa
    Malin 845 skrev 2016-11-10 16:48:09 följande:

Hej!

Är omöjligt att veta om du kunnat bli gravid! Förutsäger man att äl är en dag och man har sex regelbundet med start några dagar innan ägglossningen finns det en chans, men är omöjligt att veta. Är bra att ta ägglossningsstickor för att veta när ägglossningen är, för kroppen är inte alltid så förutsägbar :).

Jag och min sambo har försökt i 1,5 år och tajmat in sex varje ägglossning det senaste året, men ingen graviditet än.

Är inget ovanligt att det tar upp till ett år att bli gravid. Kan gå fort, men kan ta tid!

Lycka till :)

Hej! Tack så mycket för ditt svar ????

Nej det är klart att det inte är så lätt att veta ???? tänkte mer om ägglossningen skedde igår, att det skulle finnas en chans att det kunnat bli befruktat idag då vi hann mysa innan jobb ???? Kan inte riktigt hur länge ägget överlever & så.

Gud vad tråkigt att det inte funkat för er!

Vi är bara inne på andra månaden, haft en mens sen piller stopp, känns som en evighet!

Håller verkligen tummarna för att det är eran tur snart!

????????
  • Malin 845
    hanssonsnypa skrev 2016-11-10 20:06:16 följande:
    Hej! Tack så mycket för ditt svar ????

Nej det är klart att det inte är så lätt att veta ???? tänkte mer om ägglossningen skedde igår, att det skulle finnas en chans att det kunnat bli befruktat idag då vi hann mysa innan jobb ???? Kan inte riktigt hur länge ägget överlever & så.

Gud vad tråkigt att det inte funkat för er!

Vi är bara inne på andra månaden, haft en mens sen piller stopp, känns som en evighet!

Håller verkligen tummarna för att det är eran tur snart!

????????
    Beror helt på när ägget släppte, vilket kan vara upp till 48 timmar efter ägglossningen. Om ni då tajmade in rätt och har tur så kan det bli en graviditet av det, men går aldrig att veta :P.

Men tänk på också att efter pillerstopp kan det ta väldigt lång tid innan cykeln är normal och man får ägglossning igen. Hade P plåster vilket innehåller liknande som P piller och de varnade att det kan ta tid innan cykeln är i balans igen, då man oftast inte har egen mens med piller utan när man gör uppehållet :). Kan ju som sagt gå fort, men kan också ta lång tid!

Tack! Har fått ägglossningsstimulerande medicin som jag precis börjat med, vilket ökar chanserna :).
  • hanssonsnypa
    Malin 845 skrev 2016-11-10 20:53:28 följande:

Beror helt på när ägget släppte, vilket kan vara upp till 48 timmar efter ägglossningen. Om ni då tajmade in rätt och har tur så kan det bli en graviditet av det, men går aldrig att veta :P.

Men tänk på också att efter pillerstopp kan det ta väldigt lång tid innan cykeln är normal och man får ägglossning igen. Hade P plåster vilket innehåller liknande som P piller och de varnade att det kan ta tid innan cykeln är i balans igen, då man oftast inte har egen mens med piller utan när man gör uppehållet :). Kan ju som sagt gå fort, men kan också ta lång tid!

Tack! Har fått ägglossningsstimulerande medicin som jag precis börjat med, vilket ökar chanserna :).

Vi får helt enkelt se ????

Jag har alltid fått regelbunden mens med mina piller, & fick mens en vecka senaste än vanligt när jag slutade med dem. Kände väldigt tydligt av min ägglossning sist, var extremt öm över äggledarna & livmodern, var även hos barnmorskan då jag ville vara säker på att det var ägglossning & inget annat som var fel eftersom jag precis slutat med mina piller ???? Hon sa att jag kunde känna ägglossningen så tydligt nu när det bara var min egen kropp som "kom igång" & inte påverkades av hormoner ????

Så skönt att det finns hjälpmedel!

Spännande att se om det hjälper ????????
Svar på tråden Chans att bli gravid?