• Meriall

Någon vuxen som vågat smaka ersättningen och kan säga om olika märken smakar olika?

Tycker att lillan verkar tycka det är skillnad på babysemp, nan och hipp men jag vågar inte smaka själv, luktar inte så gott (även fast hon verkar gilla det!). Är det någon modig som smakat eller kan tänka sig göra det och kan beskriva skillnaden i smaken på dem? :P

Eller ni som ammat och smakat på mjölken, är det skillnad som ni märker av beroende på vad ni ätit?

• Svar på tråden Någon vuxen som vågat smaka ersättningen och kan säga om olika märken smakar olika?
  • syntharen

Vadå vågar inte? Om det är bra nog för ditt barn att äta så borde du väl kunna smaka på det. Jag har smakat min egen bröstmjölk och även ersättningen när första barnet fick det. Men han åt bara Semper så kan inte hjälpa dig med din fråga. Men smaka själv

• Maddi

Du stoppar i barnet något som du vägrar smaka själv??

• Sommar15

Mäh, bara att ta en klunk ju! Både bröstmjölk och ersättning smakar som söt grädde. Kan inte säga att jag märkt nån skillnad på de små dropparna som jag fått i mig varken på olika märken eller på ersättning/bröstmjölk ens.

• HJohannesson

Man ska alltid smaka själv innan man ger barnet. Det står tom på paketet! Tänk om det skett ett produktionsfel och det är mögligt? Ditt barn kommer att dricka det ändå.

Men för att svara på din fråga.
    Nan smakar helt vidrigt!
    Har bara testat Semper med och den är helt okej :)

• Mooomin
    HJohannesson skrev 2016-11-09 23:21:43 följande:

Man ska alltid smaka själv innan man ger barnet. Det står tom på paketet! Tänk om det skett ett produktionsfel och det är mögligt? Ditt barn kommer att dricka det ändå.

Men för att svara på din fråga.

Nan smakar helt vidrigt!

Har bara testat Semper med och den är helt okej :)

Jag tyckte tvärtom. Nan smakade inget konstigt alls. :D
  • Physalis

Har inte använt ersättning men jag har alltid smakat på allt jag givit mitt barn minst en gång.

Smaka du, det är inget farligt.

Svar på tråden Någon vuxen som vågat smaka ersättningen och kan säga om olika märken smakar olika?