• JohannaSaGo

Har jag skämt bort min son

Hej vet inte om jag är ute o cyklar.. kanske gör alla såhär.

Min 7 veckors verkar ha blivit hungrigare och jag försöker amma honom oftare men han vägrar ibland. Blir bara sur o skriker. Ibland går det..

Har velat öka mjölkproduktionen..

Det resulterade i att jag för kanske 2 veckor sedan hjälpte till att trycka ut mjölken medan han sög och då verkade han mer nöjd. Annars grät han när det började bli tomt i bröstet.

Hjälpte alltså till att krama ut mot slutet..

Nu märker jag att han knappt vill äta om jag inte trycker med handen mot bröstet när han äter.

Han orkar eller vill alltså inte suga själv och hårdare. Så fort jag släpper handen gallskriker han.

Kan man vänja av honom detta? Tror ni att om jag fortsätter hålla handen så kommer han aldrig lära sig suga effektivare? Eller ska ett vara såhär?

Blir så trött på att han skriker sig igenom varje amning och funderar på rrsättning tråkigt nog :(

• Svar på tråden Har jag skämt bort min son
  • sextiotalist

Man kan inte skämma bort ett spädbarn på 7 veckor. Barnet behöver mat, närhet och omvårdnad och det utan begränsningar

• Aileen Allannah

Antagligen har han vant sig vid att inte behöva suga vid matning eftersom du hjälpt till. Lite som när man ger mat med flaska, då kan det plötsligt vara väldigt jobbigt att suga på bröstet sen.

Enda sättet är väl egentligen att helt enkelt sluta hjälpa till mer än nödvändigt, trycka fram lite så han känner att det kommer mat, men i övrigt truga och truga och truga. Eller ta kontakt med en amningsmottagning.

• Mallemamma

Läste inte längre efter du skrev att han var 7 veckor, en 7 veckors bebis kan man inte skämma bort, ge pojken vad han verkar ha behov av. Lyssna på barnet.

• Mallemamma

Och efter att ha läst hela ts kan jag ge rådet att ta hjälp med amningen om ni inte får det att fungera, jag tror att precis som att du började trycka kan du sluta att trycka, bröst och barn brukar anpassa sig och lära sig varandra :)

• Orkide
    sextiotalist skrev 2016-11-08 18:00:38 följande:

Man kan inte skämma bort ett spädbarn på 7 veckor. Barnet behöver mat, närhet och omvårdnad och det utan begränsningar

Håller med
Svar på tråden Har jag skämt bort min son