Vad rekommenderar ni för varma vinterskor?
Behöver köpa ett par varma vinterskor, någon som har rekommendationer? Vad ska man satsa på? Bally?
Behöver köpa ett par varma vinterskor, någon som har rekommendationer? Vad ska man satsa på? Bally?
Äkta powerboots är helt klart överlägsna! Tyvärr finns det många kopior, ett par heter tillochmed power. Det ska vara svarta stövlar med grå sula och grå kant upptill.
Vill du hellre ha kängor typ så är Viking goretex bäst.
Superfit och Kuoma är överlägsna skor.
Viking tycker jag är bästa vinterskomärket. Mina barn har alltid dem. Kavat rekommenderar jag ej trots att många föräldrar rekommenderar dem till varandra. De är korta, släpper in snö och är för kalla. (Jobbar på förskola).
Viking tycker jag är bästa vinterskomärket. Mina barn har alltid dem. Kavat rekommenderar jag ej trots att många föräldrar rekommenderar dem till varandra. De är korta, släpper in snö och är för kalla. (Jobbar på förskola).
Mina bästa vinterskor är ett par hush puppies
Bra grepp och varma.
Bäst hittills.
Något från friluftsbutiken. Har oftast bra uppbyggd sula, är vattentäta och tåliga. Håller flera säsonger. Jag har ett par Haglöfs sedan tre år tillbaka och är nöjd med dem. Gillar Merrell också.
Tack för alla fina tips! Jag har funderat på t.ex. viking som jag tycker gör prisvärda skor. Även medel och Haglöf har jag fått bra intryck av.
Powerboots har jag inte tidigare hört talas om så det var roligt, ska kolla upp dem!
Brukar ni köpa varmfodrat, alltså med t.ex. tjock ullfoder, eller endast lättare fodrat med textil/fleece eller likn.?
Riktigt läder med mycket gummi i sulan ska det va!
Köp gärna en storlek större så får du plats med värmesula, finns många varianter!
Jag gillar mina Bally. Dock har jag den låga modellen och dagar som idag när man pulsar fram i snön så blir man lätt blöt om byxbenen.