Rädd att halka!?
Är det fler än jag som är livrädd att halka ute nu när vintern kommit? Trippar fram och går på gräset om det går... har bf i feb då ett tag kvar!
Är det fler än jag som är livrädd att halka ute nu när vintern kommit? Trippar fram och går på gräset om det går... har bf i feb då ett tag kvar!
Det är inte farligt att halka. Visst, du kanske lättare bryter en handled med otymplig mage men det är inte farligt för bebis att halka omkull.
Skaffa broddar! Finns i skobutiker och på apotek.
Jo, men jag är alltid rädd för att halka. Skaffa broddar.
Jag är rädd att ramla så moderkakan ska lossa/lossa en bit :/ att halka på knäna eller lyckad ta emot sig är ju i gen fara men att hamna på ändan eller magen känns inge vidare. Har brutit svanskotan av ett fall i en trapp så är rädd att hamna på ändan igen pga det och barnets skull.
Är också rädd att halka, har nyss plussat så det är nytt men fortfarande rädd att det ska sätta igång ett missfall om jag ramlar på ändan eller magen. Kommer nog köpa broddar faktiskt.
Att ramla på magen är nog ändå inte så troligt. Ramlar man framåt så är det ju knäna eller handlederna som tar emot. Ramlar man bakåt är det rumpan o ryggen som tar smällen. Jag är mest rädd att halka så det skär till i ryggen då jag lätt får ryggskott.
Men nya bra skor och broddar är nog bra att satsa på.
Väldigt rädd att halka! Har bf 16 dec så magen är rätt stor och man känner sig lite otymplig. Köpte broddar igår, så kommer ha det och curlingskor. Haha, hej tant.
jag var nog rädd.. men för en vecka sedan ramlade jag och satt mig på rumpan på stengolv... gjorde riktigt ont (kändes som att allt sprack) och jag har fortfarande lite ont... men ingen fara med bebisen, jag var inne på förlossningen bara för att kolla läget (mer för att min man var orolig). Man brukar nog inte ramla på magen och dom är verkligen skyddade där inne men det är ju inget roligt att halka! Ska du gå mycket så får du verkligen kolla noga..