Att förlora sitt barn
I somras fick han plötsligt en massa blåmärken och blödde ur munnen. De trodde först att det var leukemi och min värld rasade samman.
Efter ett benmärgsprov såg man inga cancerceller däremot att hans benmärg slutat fungera. Han producerade i princip ingenting..
Han fick diagnosen svår aplastisk anemi som inte drabbar så många per år. Vi fick reda på att han var tvungen att genomgå en stamcelltransplation för att överleva.
Men att det var 90% chans att bli bra för livet efter en.
Det gick fort att hitta en matchande donator utifrån eftersom att storebror inte passade, allt såg bra ut och tisdagen den 25/10 skulle vi sätta igång med förbehandlingen inför transplationen.
Men lördagen den 16/10 fick han ont i magen så vi fick åka in med honom och de trodde att det var en inflammerad blindtarm som skulle botas med antibiotika.
Men antibiotikan hjälpte inte och han blev allt sämre. Samma tisdag som han skulle läggas in för förbehandlingen blev vi inlagda på BIVA och man fick akut öppna upp buken på honom och hittar nästan 1 meter död tarm som tas bort. Han hålls nedsövd i respirator och det hinner bli ytligare två till akuta operationer innan han somnar in på fredags morgon den 28/10.
Han blev 4 /12 år gammal..
Hur ska man orka gå vidare med sitt liv efter att ha förlorat sitt barn. Hur länge är det så här outhärdligt smärtsamt??
Tanken att hade den här bara hänt 5 veckor senare hade han troligtvis överlevt eftersom att han då hade börjat producera nytt immunförsvar efter transplationen.
Blir man någonsin lugn och harmonisk igen..
Jag vet inte vad jag ska göra.