• Pappskallen

Blodig klump!!

Alltså! Sambon har precis ammat vår nyfödda och kände att någonting hände i vårtan och efter att amningsnappen tagits bort var det lite blod, men en stor och tjock Ca en halv centimeters avlång köttbit hängde ut ur vårtan. Det är inte ett ytligt sår utan denna klump kom inifrån bröstet. Vi har "googlat" utan resultat.

Har någon varit med om detta eller vet vad det är?!

Hjärtligt tacksam för svar

• Svar på tråden Blodig klump!!
  • dopsid1

Ja!!!! Vad sjukt, exakt samma hände mig i förrgår! Kommer aldrig mer att använda amningsnapp. Såg ut som en skräckfilm men gjorde konstigt nog inte särskilt ont och kunde amma på det bröstet som vanligt gången efter (gav ju från andra bröstet då det hände) Tror att klumpen som kom ut var en blandning av "gammal mjölk" och levrat blod. Har som en liten grop på vårtan nu och bvc sa att det var noga att jag håller rent där, de hade dock heller aldrig hört talas om detta. Följer tråden med spänning! Hoppas din sambo är ok!

• Pappskallen

Vilket sammanträffande!!

Det är vad vi också tror!

Uppdaterar om vi får veta något, önskar detsamma tillbaka och även fler svar.

Hoppas allt är okej med dig

• dopsid1

Ja verkligen och jag ramlade in på tråden av en ren slump. Jag är helt ok och har inte ont efter det inträffade, men viktigt som sagt att vara noga med hygienen. Mycket ska man va med om! Och det så ut som en trådig köttklump som kom ut jag fick verkligen panik först och trodde bröstet var helt förstört, vi som äntligen börjat få lite styrfart på amningen. Tur i oturen har det alltså inte påverkat alls.

Svar på tråden Blodig klump!!