• Anonym (Hope)

En äggledare-finns hoppet om en graviditet?

Jag har bara en äggledare kvar efter mitt x för några månader sen.. Jag och min man har försökt bli gravida sen vi fick okej från läkaren men inget händer!

Finns det ljus i denna tunnel för oss? Någon som kan sprida lite.

• Svar på tråden En äggledare-finns hoppet om en graviditet?
  • Virvlande89

Min bror är resultatet av endast en äggledare, så visst är det möjligt. :) det kanske tar lite längre tid ibland dock. Lycka till!

• Anonym (S)

Jag fick operera bort min ena äggledare och läkaren sa då till mig att jag hade 50% changs att bli gravid. Ha tålamod så löser det sig. Lycka till!

• Anonym (.)

Man lossar ju oftast från vartannan sida. Kroppen är så finurligt konstruerad att om ena ledaren är borta kan den andra sträcka sig över och hämta.

Så har iaf jg fått det förklarat för mig.

Lycka till!

• Hemflyttad

Jag gjorde IVF flera gånger utan att lyckas. Blev till slut ett utomkvedshavandeskap och jag blev av med ena äggledaren. Efter sista IVF:et blev jag gravid spontant, när sonen var 7 månader spontant igen på första försöket, sedan igen på andra försöket med min andra son. Det kan absolut gå!

Som de andra ha sagt, ha tålamod. Och ja, ägget kan plockas upp av äggledaren på andra sidan. Kroppen är fantastisk.

• Meriall

Oj jag har bara en äggledare och blivit gravid av misstag flera gånger så absolut att det går. Det sänker fertiliteten bara med 5% så länge som man inte får fler X. Den du har plockar upp ägg från båda äggstockar :) Det i sig är inget problem. Dock kan det ju vara något annat fel som att du kanske behöver spola äggledaren eller något om den är trång (ökar nog risken för X).

• Anonym (Hope)

Tack för era kommentarer, detta ger mig mer hopp! Jag längtar mycket men försöker ta det lugnt och inte känna stress!

Tack igen

Svar på tråden En äggledare-finns hoppet om en graviditet?