10 månaders vaknar i snitt varje timme
Jag bryter ihop snart.. Får ju aldrig sova känns det som...
Vi lägger oss samtidigt kl 22. Att sova tidigare funkar inte för då vaknar hon efter 1,5 Tim och är vaken halva natten men mellan 22-23 funkar det hyfsat. Hon sover i vår säng, spjälsängen vägrar hon vara i. När hon var mindre kunde hon ligga där en stund och filosofera på kvällen så låg jag bredvid och läste eller såg på tv men det är det slut med.
Men hon vaknar och skriker hur ofta som helst.... Idag kollade jag på klockan halv ett vakande hon, nästa gång jag kollade var hon halv fyra och då hade hon vaknat tre gånger, sedan vaknade hon tre gånger på en timme.. Längsta sammanhängande sömnen var sedan mellan halv fem och strax efter halv sju... (då var detta ändå inte värsta natten) Sedan vaknade hon halv åtta, kvart över åtta, nio... Enda sättet att få henne lugn är att hon får snutta på mig. Men det är drygt att hon ska snutta HELA nätterna och jag får jätteont i ryggen av att ligga i samma ställning i princip hela natten, går jag på toa vaknar hon direkt och skriker som besatt....
Jag vet att det just nu är separationsfasen och hon är väldigt mammig men hur länge ska det hålla i sig eg.. Och hon har ju aldrig sovit bra, som. mindre vakande hon med två timmars mellanrum och åt och sov bara i 30-40 min pass på dagen... Nu kan hon ibland sova 1 Tim sammanhängande på dagen men inte alltid ofta är det fortfarande dessa korta snuttar.
Nån som varit i samma sits, när gick det över? Gjorde ni nåt?