• wooopsie

akut hjälp swedbankbetalning

hej, skulle behöva er hjälp om hur man skriver in detta Swedbank kontonummer på rätt sätt för att kunna överföra pengar från mitt konto. Får felmeddelande hur jag än gör! Personen som äger kontot är helt säker på att det är rätt nummer så det är inte problemet.
    hennes nummer är: (modifierade siffror såklart)
    clearingsnummer 12345-6
    kontonummer 789 789 789 -8
    banken säger att om hennes clearingsnumer börjar på 8 ska det vara 5 siffror ( det börjar ej på en 8 ) och om det inte gör det så ska det vara 4 siffror i clearingsnumret. Men blir fel hur jag än gör med de resterande siffrorna, så kan någon hjälpa mig? skulle bli såå tacksam :)

• Svar på tråden akut hjälp swedbankbetalning
  • CarroAN

nu var det ett tag sedan jag hade swedbank men jag är nästan helt hundra på att clearingnumret ska se ut såhär: 1234-5 inte 12345-6. Och att man ibland tar bort den femte siffran. Så hon har nog fel nummer ändå :)

• wooopsie

tack så mycket för ditt svar, tyvärr är hon helt säker på att det är rätt nummer :P så jag får klura vidare :P

• Kerubmamman

Swedbanks clearingnummer börjar på 7 (fd Föreningsbanken) och är fyrsiffriga eller på 8 och är femsiffriga. 
    Är det nån hjälp? 

Keruben lyser av intelligensens prakt - Giovanni Pico della Mirandola
  • wooopsie

tack för svaret, hennes clearingsnummer börjar dock på en 6a. åhh det här är så mystiskt ^^

• wooopsie

vad gulliga ni är som försöker hjälpa mig <3 . Såg också den länken angående att det börjar med en 6a och borde vara handelsbanken men hon är så toksäker på Swedbank ^^ men kanske är fel då trots alls. hon har swish men det är en ganska stor summa det handlar om , så det går inte att överföra en sådan stor summa via swish på en gång :(

ibland är livet bra krångligt ^^

• Långbenopluto
    wooopsie skrev 2016-11-07 10:19:55 följande:
    vad gulliga ni är som försöker hjälpa mig <3 . Såg också den länken angående att det börjar med en 6a och borde vara handelsbanken men hon är så toksäker på Swedbank ^^ men kanske är fel då trots alls. hon har swish men det är en ganska stor summa det handlar om , så det går inte att överföra en sådan stor summa via swish på en gång :(

ibland är livet bra krångligt ^^
    Men du kan ju föra över med swish i flera omgångar om det är ett högt belopp.
  • Bestemor

Jag har 8105-9 ????????? Swedbank

Vid överföring tas 9;an bort.

Clearnr är olika beroende på var man bor.

• Kerubmamman

Jag har Swedbank och kan sätta en tillfällig beloppsgräns på 150 000 kr på swish.

Keruben lyser av intelligensens prakt - Giovanni Pico della Mirandola
Svar på tråden akut hjälp swedbankbetalning