Anonym (-.-) skrev 2016-11-07 00:31:06 följande:
Vad ska man göra om man blir kränkt gång på gång och illa behandlad av folk och gång på gång bort vald och glömd. Känner mig rätt ensam och har varken haft ett förhållande eller något vad vänner heter. Är snäll och ser väl söt ut men inget mer. Folk vill inte ha snälla personer, de vill ju ha folk att skratta med och sådant. Men jag har liksom fobi när det kommer till intima relationer, pga saker... Someone who feeling the same?
Jag vill ha snälla personer kring mig.
Det handlar mer om att du får byta kriterier för dig själv och vilka du umgås med.
Då många ofta vänder sig till en typ av människor, sen visar det sig deras grundläggande personlighet är helt fel för dom.
Personligen är jag super snäll, men inte snäll så jag är dum, där jag följer minsta vink ifrån omgivningen.
Då för mig är inte snällhet att man ska göra andras saker, för mig är snällhet respekt, följsamhet och inte begäret att forcera saker.
Även att man inser man är olika, och håller man inte med varandra, så betyder inte detta man måste vara elak eller på annat sätt demonstrera att man vet bäst.
Jag tror du kan fortsätta vara snäll, men att du skapar gränser din snällhet ska sträcka sig.
Man kan vara trevlig mot alla, men inte snäll och följsam mot alla.
Och ett ord som är viktigt för dig som är snäll och mer än för andra.
Det är att kunna säga nej när det krävs, speciellt när man vet när man blir utnyttjad.
Sen finns det vissa situationer som man måste säga ja fast man inte vill, menar då det är inte så enkelt man kan tro.