Akut behov av jurist i STHLM - anmäla advokt som tömmer dödsboet
Hej
Behöver tips om jurist/adovkat som kan anmäla advokat som tömmer vårt dödsbo:
Ingen jurist/advokat vill formellt framföra underlag i tingsrätten mot en annan kollega som är jurist/advokat som tömmer mitt dödsbo på pengar. Syftet är att tingsrätten ska kicka den advokat som företräder mitt dödsbo, pga att denne agerat på ett oetiskt sätt.
Jag har redan googlat andra i min situation - ingen jurist vill framlägga bevis mot annan kollega i tingsrätten att denne misskött sitt jobb. Det är bråttom då mitt arv förskingras nu så jag kan inte vänta på Advokatsamfundets utredning som tar månader. Av vad jag läst från annan drabbad i samma sits skyddar det ofta kollegor.
Jag har förhört mig kring de större famileadvokatsbyråerna med ett mail där jag
mkt kortfattat angett att jag behöver någon som kan skriva in ett enklare brev till tingsrätten med det underlag jag har. tex, kontoutdrag, brevkopior. Advokaten har uppgett i brev att hon vägrar besvara mina frågor per mail. Hon har anlitat folk svart, som hon utgett för att vara advokater. Kopior visar detta då vårt dödsbo betalat in svarta pengar rakt in till privatkonto till person hon utgett vara advokat. Tyvärr arbetar denna skenadvokat i utlandet, så det är ingen svensk person.
Tingsrätten har uppgett att de finner vårt dödsbos advokats lösa påstående i mail som fakta. Har hon lovat att inget tömts från tex ett konto på en bank så stämmer det. Advokaten vägrar visa upp kontoutdrag avseende banker som inte finns i Sverige, vägrar visa fakturering för ett helt år.
Jag behöver någon som skriver enklare brev och är min röst i ärendet till tingsrätten
i ärendet.
Har någon tips på bra jurist?
Tack!