• AnnaCKickiH

Behöver hjälp med BankID!

Hejsan, min dotter har fått en ny telefon och nu fungerar inte hennes Mobila BankID och hon kan då inte använda sig av swish. 

Måste vi gå till banken och fixa detta då hon är under 18 år eller kan man fixa det hemifrån? Blir tokig på att jag inte förstår.

• Svar på tråden Behöver hjälp med BankID!
  • AnnaCKickiH

Har såklart googlat som tusan, men jag förstår inte.... Speciellt inte till mi dotter som är under 18.

• Esther90

Vilken bank är ni kund i?
    BankID:et försvinner när man byter telefon så det måste aktiveras på nytt. På vissa banker kan förmyndare fixa det själv hemifrån och på andra måste man gå in på ett kontor.

• AnnaCKickiH
    Esther90 skrev 2016-11-06 00:10:27 följande:

Vilken bank är ni kund i?
    BankID:et försvinner när man byter telefon så det måste aktiveras på nytt. På vissa banker kan förmyndare fixa det själv hemifrån och på andra måste man gå in på ett kontor.

Swedbank har vi!
  • Esther90
    AnnaCKickiH skrev 2016-11-06 00:22:31 följande:
    Swedbank har vi!
    Då kan du som förmyndare aktivera BankID åt din dotter (kallas då för Mobilt SäkerhetsID). Du behöver logga in i Swedbank-appen, funkar inte via hemsidan, gå under inställningar och välj Mobilbanken Ung. Skriv in din dotters personnummer och följ stegen helt enkelt :) Lycka till!
  • AnnaCKickiH
    Esther90 skrev 2016-11-06 00:44:07 följande:
    Då kan du som förmyndare aktivera BankID åt din dotter (kallas då för Mobilt SäkerhetsID). Du behöver logga in i Swedbank-appen, funkar inte via hemsidan, gå under inställningar och välj Mobilbanken Ung. Skriv in din dotters personnummer och följ stegen helt enkelt :) Lycka till!
    Åh tack så himla mycket!
Svar på tråden Behöver hjälp med BankID!