• Tina81

8-månaders, känner ni igen detta natt-beteende?

Vår tjej har sovit rätt bra senaste månaderna. Ätit (ersättning) max en gång och bara vaknat av det eller att hon tappat nappen och somnat om direkt när hon får den. Hon sover i egen säng bredvid vår. Inga tänder än.

Men senaste veckan har hon börjat vakna med nappen i, panikskrik och vill inte ha mat. Ställer sig hela tiden upp i sängen. Hon blir inte heller lugn när vi lyfter över henne till oss och försöker söva henne där, då vrider hon sig och har svårt att komma till ro. Jag brukar få gå upp med henne någon timme och sen försöka söva i vagnen med en flaska.

Separationsfas? Hur var det för er? Tips?:)

• Svar på tråden 8-månaders, känner ni igen detta natt-beteende?
  • Frontline

Känns rätt så normalt och är övergående...

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Physalis

Vi har det likadant med våran 10 månaders sen någon vecka tillbaka. Jag tror det hör till och går över.

Mycket händer i kropp och hjärna i den åldern.

• Fatou T Darboe

Oh har mitt första barn för 6 dagar sen. När barnet är van med napp så e det inte bra för den, då vägrar den att äta om man ammar den för då har den blivit van med nappen. Så tänk nästa gång du får ett nytt barn och prova att inte ge den napp hela tiden/ eller med detta barnet så ger du inte den nappen i några dagar och testa hur det blir....

• Fjällsippa

Ja sån var vår också runt 8 månader. Det höll på 3-4 veckor och sen gick det över. Verkar vara ganska vanligt.

• linnsanbelle

oja!!! verkligen!! haha. man blir tokig.
    Inatt gjorde hon så två ggr, skreeeek men skulle inte ha mat (ställde sig upp osv). Tillslut tog hon flaskan. Jag gissar att det är separationsfasen men man blir tokig. Skönt att höra att ngn har samma (Min tjej är också 8 mån, född 10/3)

www.nouw.com/mammaprat- Följ de två bloggande vännerna genom graviditet & föräldraskap
Svar på tråden 8-månaders, känner ni igen detta natt-beteende?