• Anonym (anon)

kommer jag åka fast?!

Idag snattade jag en ask för 130 kr i en liten butik i centrala sthlm. När jag gick ut så pep det, jag sa till kassörskan att det var pga. mina nycklar och hon verkade tro på mig. Kan jag bli tagen i efterhand, och när blir jag tagen isåfall? Jag klan ha hamnat på kamera, jag vet inte. OCH Nej jag ska aldrig göra det igen, mår sjukt dåligt

• Svar på tråden kommer jag åka fast?!
  • Aniiee

Gå tillbaka till butiken, erkänn och betala, så sliper du både snuten och dåliga samvetet.

Knowledge is knowing Frankenstein wasn't the monster. Wisdom is understanding Frankenstein was the monster.
  • Anonym (anon)

det var inte frågan

• Anonym (anon)

det var inte frågan

• Anonym (Mjo)
    Aniiee skrev 2016-11-03 19:49:07 följande:

Gå tillbaka till butiken, erkänn och betala, så sliper du både snuten och dåliga samvetet.

De anmäler i regel alla snatterier..
  • Anonym (anon)

men om hon troode mig är det väl ingen ide att kolla övervakningen

• Anonym (Mjo)

Du kanske dyker upp på efterlyst!? Nä, skämt åsido, klart de kan kolla kameran och mågon kan känna igen dig, men risken är nog inte så stor.

• Anonym (anon)

jag gav inte mitt bankkort eller något, kan polisen scanna mitt ansikte och jämföra i någon databas??

• Anonym (anon)
    Anonym (anon) skrev 2016-11-03 20:00:59 följande:

jag gav inte mitt bankkort eller något, kan polisen scanna mitt ansikte och jämföra i någon databas??

• Aikido
    Anonym (anon) skrev 2016-11-03 20:01:23 följande:
    Ja. I deras ansiktsdatabas finns dessutom kopplingar till konton på Familjeliv. Du är körd.
  • Anonym (anon)
    Aikido skrev 2016-11-03 20:02:57 följande:
    Ja. I deras ansiktsdatabas finns dessutom kopplingar till konton på Familjeliv. Du är körd.
    är du 100% säker?
Svar på tråden kommer jag åka fast?!