• richy54

Importera honung

Hej! Det är såhär att jag har kommit i kontakt med ett stort svenskt honungföretag som köper importerad honung från hela världen, både från privatpersoner och företag. Och detta företaget är intresserade att starta ett samarbete med mig på grund av den goda källa jag har och garanterad honung av hög kvalite.
    Tyvärr är det så att jag är helt ny i branschen och vet egentligen inte var jag ska ta vägen för att få lite hjälp. Det jag undrar är i alla fall, vilka papper osv måste man fixa för att importera honung till Sverige? Jag tänkte importera ungefär 2000-4000 kg per månad och honungen kommer från ett EU-land. Är det särskilda tillstånd jag behöver eller hur fungerar det? Jag har kollat lite på olika lagar osv men förstår mig inte riktigt på dem. Är det så att jag kan importera honungen som privatperson eller måste jag kontakta ett företag för att göra det?
    Hade verkligen uppskattat om någon kunde hjälpa mig och tänk på att alla svar räknas!
    Importera honung
  • Svar på tråden Importera honung
  • Aniiee

Vänd dig till livsmedelsverket. De kan hjälpa.

Knowledge is knowing Frankenstein wasn't the monster. Wisdom is understanding Frankenstein was the monster.
Svar på tråden Importera honung